استفاده از گرافن برای بهبود بتن و آسفالت در زیرساخت‌های نیروی هوایی


استفاده از گرافن برای بهبود بتن و آسفالت در زیرساخت‌های نیروی هوایی

شرکت نوواسترا با همکاری دانشگاه صنعتی تگزاس در حال کار روی بهبود زیرساخت‌های نیروی هوایی آمریکا با کمک گرافن است. بهبود بتن و آسفالت با استفاده از گرافن، یکی از مصادیق این همکاری راهبردی است.نوواسترا (Novusterra Inc)، شرکتی که متخصص در توسعه و...

شرکت نوواسترا با همکاری دانشگاه صنعتی تگزاس در حال کار روی بهبود زیرساخت‌های نیروی هوایی آمریکا با کمک گرافن است. بهبود بتن و آسفالت با استفاده از گرافن، یکی از مصادیق این همکاری راهبردی است.

نوواسترا (Novusterra Inc)، شرکتی که متخصص در توسعه و تولید نانومواد کربنی و گرافن است و روی کاربرد این نانومواد در بخش‌های مختلف نظیر کشاورزی و انرژی فعالیت دارد، اعلام کرد که فناوری ثبت شده این شرکت که مربوط به تولید مواد افزودنی نانومواد کربنی به منظور استفاده در بتن و آسفالت است، در یک پروژه تحقیقاتی جامع نیروی هوایی آمریکا استفاده شده است. این پروژه به دنبال بهبود کیفیت زیرساخت‌های نیروی هوایی با کمک این نانوساختارها است.

گرگ جنسن ، مدیرعامل نوواسترا می‌گوید: «ما مفتخریم که در کنار شرکای خود در دانشگاه تگزاس به نیروی هوایی آمریکا خدمت کنیم. ما اطمینان داریم که این مشارکت، به بهبود زیرساخت‌های نیروی هوایی کمک می‌کند.»

انتظار می‌رود این افزودنی باعث افزایش دوام و ماندگاری هواپیماها، جاده‌ها، ساختمان‌ها و سایر زیرساخت‌ها در بخش نیروی هوایی شود.

نوواسترا یک شرکت خصوصی مستقر در فلوریدا است که متمرکز بر دستیابی و توسعه فناوری‌های خاص بازار برق، از جمله عناصر خاک‌های نادر، امکانات و فناوری‌های پردازش و همچنین فناوری‌های ذخیره انرژی است. نوواسترا در توسعه و تجاری سازی فناوری ثبت شده برای تولید نانوساختارهای کربنی با هزینه کم و با کیفیت بالا و همچنین تولید گرافن برای استفاده در زیرساخت‌های پایدار، ذخیره انرژی، کشاورزی و تصفیه آب تمرکز دارد.

این شرکت موفق به خرید پتنت‌هایی از شرکت امریکن ریسورس شده است. این پتنت‌ها مربوط به فرآیند تولید ارزان و زیست‌سازگار گرافن است.

لازم به ذکر است که نوواسترا همکاری راهبردی با بخش دفاعی آمریکا دارد و در این مسیر از همکاری دانشگاه صنعتی تگزاس نیز بهره‌ می‌برد.

در این توافق نامه راهبردی، یک سرمایه گذاری ۶٫۵ میلیون دلاری توسط USAF برای کمک به بهبود دوام و ماندگاری زیرساخت‌های نیروی هوایی انجام شده است.

No tags for this post.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان