امکان تشخیص زودهنگام سرطان ریه با آزمایش خون


امکان تشخیص زودهنگام سرطان ریه با آزمایش خون

با همکاری دو شرکت و ادغام فناوری‌ها، زیست‌‌حسگر نانویی ساخته شده که امکان تشخیص سرطان ریه را از طریق آزمایش خون فراهم می‌کند.شرکت هیدروگراف کلین پاور (HydroGraph Clean Power) اعلام کرده است که محصول گرافن پرچمدار آن ها موسوم به FGA-۱ ، با موفقیت...

با همکاری دو شرکت و ادغام فناوری‌ها، زیست‌‌حسگر نانویی ساخته شده که امکان تشخیص سرطان ریه را از طریق آزمایش خون فراهم می‌کند.

شرکت هیدروگراف کلین پاور (HydroGraph Clean Power) اعلام کرده است که محصول گرافن پرچمدار آن ها موسوم به FGA-۱ ، با موفقیت در زیست‌حسگرهای پزشکی شرکت هاوکی بیو (Hawkeye Bio) مورد استفاده قرار گرفته است. هدف از ساخت این حسگرها، تشخیص زودهنگام سرطان ریه است. هاوکی بیو یک شرکت فناور در حوزه پزشکی در مرحله بالینی است که روی تشخیص زودهنگام سرطان تمرکز دارد.

دلیل استفاده از گرافن شرکت هیدروگراف کلین پاور توسط هاوکی بیو، خلوص و کیفیت گرافن این شرکت است. هاوکی‌بیو، یک شرکت فناوری پزشکی مستقر در لس‌آنجلس است، که حسگری ساخته که فعالیت آنزیم‌ها را تشخیص داده و با این کار امکان تشخیص بهتر بیماری‌های التهابی مزمن مانند سرطان یا خود ایمنی را امکان‌پذیر می‌کند. این حسگر همچنین با استفاده از نمونه زیستی که به صورت غیر تهاجمی از بدن گرفته می‌شوند، مانند خون، ادرار، بزاق یا بازدم، از آن‌ها برای انجام آزمایش سرطان ریه در مراحل اولیه، استفاده می‌کند.

به گفته مدیرعامل شرکت هاوکی‌بیو، از گرافن هیدروگراف کلی پاور برای تولید زیست‌حسگرها به منظور تشخیص سرطان ریه استفاده می‌شود. فرآیند تولید هیدروگراف کلین پاور به طور تکرار شونده امکان تولید محصول با خلوص ۹۹٫۸ درصد را فراهم کرده که از نظر شکل هندسی نیز به گونه‌ای است که می‌توان از آن برای تشخیص بیماری استفاده نمود. عملکرد بهینه سیگنال به نویز گرافن در این زیست‌حسگر به آن اجازه می‌دهد تا آزمایش خون در مراحل بسیار اولیه سرطان ریه بتواند فرآیند تشخیص را انجام دهد.

این حسگر تغییرات پیچیده‌ای در آنزیم‌ها را ردیابی می‌کند و با این کار حساسیت از واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) نیز بیشتر می‌شود و همچنین از نظر سهولت کاربرد از ایمونوسوربنت مرتبط با آنزیم ELISA مطلوب‌تر است. از نظر عملکرد نیز این حسگر نانویی بهتری از توالی‌یابی نسل بعدی (NGS) بوده و هزینه آن بسیار کمتر است.

هیدروگراف کلین پاور، گرافن و مواد دیگر را با استفاده از فناوری خود یعنی سیستم انفجار هایپریون، تولید می‌کند. این فناوری برای مقیاس تجاری ایده‌آل است. شرکت هیدروگراف کلین پاور به‌طور فعال فرآیند اختصاصی و انحصاری خود را برای تولید گرافن، هیدروژن و سایر مواد راهبردی با قیمتی رقابتی و اثرات منفی زیست‌محیطی اندک تجاری‌سازی کرده است.

No tags for this post.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شیمیل ها چه افرادی هستند؟