ال‌جی و سامسونگ تلویزیون‌ نامرئی تولید کردند


ال‌جی و سامسونگ تلویزیون‌ نامرئی تولید کردند

ایتنا - یکی از مدیران ال‌جی هنگام رونمایی از تلویزیون «سیگنچر اولِد تی» از تلویزیونی صحبت کرد که دیگر فضای خانه را اشغال نمی‌کند و وقتی خاموش می‌شود، عملا نامرئی است.


تلویزیون‌های ال‌جی و سامسونگ امسال در نمایشگاه بین‌المللی وسایل الکترونیکی مصرفی «سی‌ای‌اس» (CES) امسال شگفتی آفریدند و بار دیگر تحسین و حیرت بسیاری از ناظران را برانگیختند.

این طور که به نظر می‌آید، تلویزیون‌های صفحه‌تخت بزرگ پس از سال‌ها تسلط بر فضای خانه‌ها، کم‌کم از دکوراسیون و چیدمان وسایل منزل خارج می‌شوند. البته، این در صورتی است که مدل‌های جدید تلویزیونی که دو شرکت غول‌ لوازم الکترونیکی کره جنوبی، یعنی ال‌جی و سامسونگ، معرفی کرده‌اند مورد توجه مردم قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از مدیران ال‌جی روز دوشنبه ۹ ژانویه (۱۹ دی) هنگام رونمایی از تلویزیون «سیگنچر اولِد تی» از تلویزیونی صحبت کرد که دیگر فضای خانه را اشغال نمی‌کند و وقتی خاموش می‌شود، عملا نامرئی است. این تلویزیون با محیط یکی و در آن ناپدید می‌شود و صفحه سیاه بزرگ و زشتی را که می‌تواند چیدمان و فنگ‌ شویی اتاق را خراب کند، حذف می‌کند. (Feng Shui، باوری است که ادعا می‌کند دکوراسیون مناسب و چیدمان می‌تواند بر سلامت، شادی، کامیابی، و هماهنگی اثر داشته باشد.)

این جعبه شیشه‌ای مدرن چنان شفاف است که می‌توان پشت آن را دید و در زمان دلخواه آن را به تلویزیونی با کیفیت بسیار عالی تبدیل کرد. این جعبه شیشه‌ای در عین حال در زمانی که خاموش است می‌تواند شبیه به آکواریوم دیجیتال یا شومینه به نظر برسد. یا اینکه می‌توان هر تصویری را که با طراحی داخلی خانه‌ هماهنگ است در آن قرار داد.

ال‌جی و سامسونگ تلویزیون‌ نامرئی تولید کردند

اگرچه فناوری تلویزیون شفاف فناوری جدیدی نیست، شرکت‌ها پیش از این برای متقاعد کردن مشتریان به خرید این تلویزیون‌های گران‌قیمت تلاش بسیاری کرده‌اند.

سامسونگ که در این نمایشگاه نمونه اولیه این صفحه نمایش تلویزیون را به نمایش گذاشته است می‌گوید این ال‌ای‌دی‌های شفاف مرز بین محتوای تصویری و واقعیت را عملا غیرقابل تشخیص می‌کنند. تلویزیون‌های دارای صفحه‌نمایش بزرگ پیش از این نیز همواره ستاره‌های رویدادهای سالانه بین‌المللی سی‌ای‌اس بوده‌اند و نمایشگاه امسال نیز از این نظر تفاوتی با سال‌های پیش ندارد.

شرکت غول فناوری تی‌سی‌ال چین نیز از مجموعه‌ای از تلویزیون‌های مگا سایز ۱۱۵ اینچی (۲۹۲ سانتی‌متر‌ی) رونمایی کرده است. در واقع، همه سازندگان بزرگ تلویزیون در نمایشگاه امسال از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره گرفته‌اند که با تراشه‌های تعبیه‌شده در صفحه‌نمایش امکان‌پذیر شده است. از این رو، می‌توان گفت که در نمایشگاه امسال، هوش مصنوعی به‌طور کلی فناوری غالب در عرصه تلویزیون‌های جدید است.

به موازات پیشرفت‌های هوش مصنوعی، سازندگان تلویزیون از این فناوری برای بهبود تصویر استفاده می‌کنند. آن‌ها از هوش مصنوعی اغلب برای تبدیل کردن فوری فیلم‌های کلاسیک یا فیلم‌های خانگی قدیمی به فرمت‌های قابل‌تماشای امروزی و با کیفیت عالی بهره می‌گیرند. همچنین، برای افزایش قابلیت‌های بازی‌های ویدئویی نیز از هوش مصنوعی استفاده شده است. شرکت‌های سازنده تلویزیون‌ کوشیده‌اند به سلیقه گیمرها نیز توجه کنند.
ال‌جی و سامسونگ تلویزیون‌ نامرئی تولید کردند

به گفته کارشناسان، هوش مصنوعی تعبیه‌شده در تلویزیون‌های سامسونگ طوری طراحی شده است که نقطه کنترل مجموعه‌ای از دستگاه‌های هوشمند در خانه‌ باشد. از این رو، ایده‌ اصلی شرکت‌های سازنده این است که تلویزیون را فراتر از ابزار پخش فیلم و سرگرمی در خانه، به مرکز فرماندهی خانه تبدیل کنند تا بتوان از آن برای کنترل وسایل خانگی، دوربین‌های امنیتی، و حتی اسکن حرارتی با هدف پایش وضع سلامت در خانه‌های ‌هوشمند استفاده کرد.

تلویزیون‌های شفاف پیش از این نیز وجود داشتند، اما اغلب آن‌ها جنبه نمایشی داشتند و هیچ‌گاه به محصول تجاری تبدیل نشدند. اما این بار ال‌جی قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ جای تلویزیون نامرئی‌اش را، به‌عنوان محصولی تجاری، در خانه‌های مردم باز کند. هنوز مشخص نیست که قیمت تلویزیون «سیگنچر اولد تی» ۷۷ اینچی ال‌جی چقدر خواهد بود، اما کارشناسان بر این باورند که این تلویزیون با صفحه شفاف احتمالا بسیار گران خواهد بود. البته این هنوز ابتدای راه است و مدیران این شرکت می‌گویند تحقیق و توسعه برای پیشرفت این محصول همچنان در جریان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان