دیدار بایدن با خانواده جاسوس آمریکایی در روسیه/ «پل ویلان» جاسوس نیست!


دیدار بایدن با خانواده جاسوس آمریکایی در روسیه/ «پل ویلان» جاسوس نیست!

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید با خواهر «پل ویلان» ، شخصی که به اتهام جاسوسی برای آمریکا در روسیه به 16 سال حبس محکوم شده ، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با خواهر «پل ویلان» جاسوس آمریکایی که از سال ۲۰۱۸ در روسیه به جرم اقدامات جاسوسی بازداشت شده است، دیدار و گفت‌وگو کرد. بایدن بار دیگر در این گفت‌وگو اتهام وارد شده به ویلان در روسیه را شدیدا رد کرد.

به گزارش «هیل» کاخ سفید در قالب بیانیه‌ای ماجرای دیدار خصوصی بایدن با «الیزابت ویلان» را منتشر و به این موضوع اشاره کرد که دیدار انجام گرفته شده در راستای تلاش‌های مستمر دولت بایدن برای آزادی پل از طریق گفت‌وگو با روسیه بوده است. «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی بایدن نیز در این جلسه به آنها پیوست.

گفته می‌شود که بایدن پس از دیدار با خواهر ویلان، با والدین وی نیز تماس برقرار کرده است. ویلان در سال ۲۰۲۰ در کشور روسیه به ۱۶ سال حبس محکوم شد. ایالات متحده بازداشت وی را غیرقانونی تشخیص داده است و در این راستا از اتهامات جنایی روسیه و روند برگزاری دادگاه علیه ویلان در این کشور انتقاد کرده و آن را کاملا ساختگی خوانده است.

بایدن همواره عنوان کرده است که اقدام برای آزادی ویلان به همراه «ایوان گرشکویچ» خبرنگار وال‌استریت ژورنال که در ماه مارس سال گذشته به اتهام جاسوسی در روسیه بازداشت شد، از اولویت های دولتش بوده است.

با این حال وی نتوانست آزادی ویلان را در دسامبر سال ۲۰۲۲ به عنوان بخشی از روند مبادله زندانیان آمریکایی و روسی تضمین کند. اقدامی که به موجب آن «بریتنی گرینر»، ستاره بسکتبال آمریکا در ازای آزادی «ویکتور بوت» دلال اسلحه و شهروند روسی آزاد شد.

مقامات دولتی می‌گویند که روس‌ها به دلیل اتهامات جاسوسی که علیه ویلان مطرح‌ کرده‌اند، شرایط آزادی ویلان را مانند گرینر به این زودی محقق نخواهند کرد.

ویلان ۶ سال پیش هنگام رد و بدل کردن فلش کارت مربوط به فهرست ماموران سازمان اطلاعاتی روسیه در هتل متروپل مسکو به دام افتاد. مقامات آمریکا تاکنون در چندین نوبت برای آزادی وی تلاش‌ کرده‌اند با این حال دولت روسیه با درخواست مبتنی بر آزادی ویلان به دلیل سنگین بودن جرمش مخالفت کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)