آخرین اخبار از وزیر دفاع آمریکا


آخرین اخبار از وزیر دفاع آمریکا

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: لوید آستین وزیر دفاع همچنان در بیمارستان بستری است و زمان ترخیص وی مشخص نیست.

پاتریک (پت) رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی، افزود: آستین پس از عمل جراحی همچنان در بیمارستان بستری است.

سخنگوی پنتاگون در عین حال گفت که حال وزیر دفاع آمریکا خوب است اما زمان ترخیص وی از بیمارستان مشخص نیست.

سرانجام پس از مدت‌ها پنهانکاری درباره علت بستری شدن آستین وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا، مرکز پزشکی نظامی والتر رید روز سه‌شنبه اعلام کرد که او به سرطان پروستات مبتلا است.

وزرات دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، آستین در ۲۲ دسامبر برای «جراحی و درمان سرطان پروستات» در بیمارستان والتر رید بستری شد.

بر اساس بیانیه پنتاگون، «وی در این عمل تحت بیهوشی عمومی بود. آستین بدون هیچ حادثه‌ای پس از عمل جراحی خود بهبود یافت و صبح روز بعد به خانه بازگشت. سرطان پروستات او زود تشخیص داده شد و شرایط او عالی است.»

در بیانیه پنتاگون آمده است: آستین در اول ژانویه به دلیلی علائمی چون حالت تهوع همراه با درد شدید شکم، لگن و پا به این بیمارستان بازگشت. ارزیابی اولیه عفونت ادراری را نشان داد. در دوم ژانویه تصمیم گرفته شد که او را برای نظارت دقیق و سطح بالاتر مراقبت به آی سی یو منتقل کنند. او به طور پیوسته بهبود یافته و عفونتش برطرف شده است. پزشکان بهبودی کامل را پیش بینی می‌کنند. در طول این اقامت، آستین هرگز هوشیاری خود را از دست نداد و تحت بیهوشی عمومی قرار نگرفت.

سرطان پروستات شایع ترین علت سرطان در میان مردان آمریکایی است و از هر هشت مرد یک نفر و از هر ۶ مرد آفریقایی - آمریکایی نیز یک نفر در طول زندگی خود به این بیماری مبتلا می‌شود.

پنهانکاری درباره بیماری آستین به دلیل جایگاه مهم او در ساختار سیاسی - امنیتی آمریکا از یک سو و قرار داشتن این کشور در دو جنگ بزرگ اوکراین و غزه، باعث شده‌ است که موج انتقادات شدیدی علیه او راه بیفتد؛ انتقاداتی از سوی دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه و در کنگره جنجال‌ برانگیز شده است.

آخرین اخبار از وزیر دفاع آمریکا

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» وزیر دفاع آمریکا را به دلیل وجود بحران‌های امنیت ملی مورد سرزنش قرار داده است و می‌گوید: «عدم اطلاع‌رسانی پنتاگون درباره بستری‌شدن آستین به مدت چند روز بازتابی از عدم شفافیت بزرگی درباره بیماری، زمان مرخص‌شدن او و همچنین جدی بودن آن است. چنین حفظ محرمانگی در حالی که آمریکا در بحران‌های امنیت ملی گسترده‌ای گیر افتاده خلاف همکاری استاندارد با رئیس جمهور و سایر مقامات ارشد ایالات متحده و اعضای کابینه است.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی