سلاجقه: ظرف یک ماه برای مقابله با آلاینده‌ها تقویم اجرایی تدوین می‌کنیم


سلاجقه: ظرف یک ماه برای مقابله با آلاینده‌ها تقویم اجرایی تدوین می‌کنیم

رئیس سازمان محیط زیست از مأموریت این سازمان برای تدوین تقویم زمانی پیگیری مصوبات جلسات امروز کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا و ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌ها در بازه زمانی حداکثر یک ماهه خبر داد.

«علی سلاجقه» با اشاره به جلسات کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا و ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌ها ی کشور که امروز سه‌شنبه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، تصریح کرد: همه ارکان دولت بنا به دستور رئیس‌جمهور با تمام وجود عزم جزم کرده تا مسائل آلایندگی کشور و خصوصاً آلاینده‌های هوا را به نحو مطلوب پیگیری کند.

وی با مهم دانستن جلسات امروز کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا و ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌ها، از مأموریت سازمان محیط زیست برای تدوین تقویم اجرایی پیگیری مصوبات این نشست ظرف حداکثر یک ماه خبر داد و گفت که در این تقویم اعتبارات لازم و دستگاه‌های عامل برای پیگیری هر موضوع نیز تعیین خواهد شد.

در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا و ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب ها که وزرای کشور، نفت، جهاد کشاورزی، ‌ راه و شهرسازی، ‌ نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ‌ استاندار اصفهان و رئیس سازمان هواشناسی کشور نیز حضور داشتند، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گزارشی از وضعیت محیط زیست استان اصفهان و مقایسه وضعیت کیفی هوای این استان در آبان و آذر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ارائه کرد و در ادامه به تشریح اقدامات انجام شده و برخی موانع پیشِ روی مصوبات مرتبط با کاهش آلودگی هوای استان اصفهان پرداخت.

سلاجقه همچنین از اقدامات صورت گرفته در خصوص دستور رئیس‌جمهور در خصوص دریاچه نمک که در سفر به استان قم انجام شد گزارش داد که در این راستا، طرح جامع مدیریت دریاچه نمک به تصویب اعضای جلسه رسید.

طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قرار است در سه محور جلوگیری از خشک شدن و ایجاد کانون های گرد و غبار، کاهش بار آلودگی و جلوگیری از تغذیه‌گرایی تالاب و حفاظت و بهره‌برداری پایدار، جلوگیری از تخریب غیرقابل جبران و تصرف اراضی تالاب اجرایی شود.

در این نشست همچنین گزارشی از شیوه‌نامه تعیین حریم اکولوژیک (بوم شناختی) تالاب‌ها ارائه شد و پس از بحث و بررسی، کلیات این شیوه‌نامه به تصویب رسید و مقرر شد اعضای ستاد ظرف یک هفته نظرات و پیشنهادات اصلاحی خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

در این نشست همچنین پیشنهاداتی با اثربخشی عمده در جهت کاهش آلودگی هوای اصفهان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیماتی نیز در جهت رفع موانع پیش روی مصوبات کاهش آلودگی هوای اصفهان از جمله ساماندهی حمل و نقل عمومی و برقی‌کردن خودروها و کیفی‌سازی سوخت اتخاذ شد.

«محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور در نشست امروز کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا و ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور بر ضرورت توجه به اجرای برخی اقدامات در راستای کاهش آلودگی هوا تأکید کرد و گفت: آلودگی هوا با آسیب‌های جدی برای سلامت جامعه همراه است که باید با تسریع روند اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت و زودبازده، برنامه‌های بلندمدت برای حل این معضل تدوین شود.


سلاجقه: ظرف یک ماه برای مقابله با آلاینده‌ها تقویم اجرایی تدوین می‌کنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم