مخبر: جزایر کشور ظرفیتی در جهت توسعه گردشگری و اقتصاد دریامحور است


مخبر: جزایر کشور ظرفیتی در جهت توسعه گردشگری و اقتصاد دریامحور است

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای نسبت به توسعه و عمران جزایر ایران دارد، گفت: جزایر کشور در حقیقت ثروت و ظرفیتی بزرگ در جهت توسعه گردشگری، بهره‌برداری از سواحل و توسعه اقتصاد دریامحور هستند.

مخبر: جزایر کشور ظرفیتی در جهت توسعه گردشگری و اقتصاد دریامحور است

به گزارش راهبرد معاصر؛ جلسه بررسی راهکارهای توسعه و عمران جزایر کشور به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای نسبت به توسعه و عمران جزایر ایران دارد، گفت: جزایر جمهوری اسلامی ایران در حقیقت ثروت و ظرفیتی بزرگ در جهت توسعه گردشگری، بهره‌برداری از سواحل و توسعه اقتصاد دریامحور هستند.

وی با تأکید بر رویکرد و نگاه جامع‌الاطراف برای توسعه جزایر کشور و تسریع در نهایی شدن سند توسعه جزایر ایرانی، تصریح کرد: مصوبات مربوط به توسعه و عمران جزایر که در جلسات هیأت دولت و سایر کارگروه‌های مربوطه به تصویب رسیده‌اند باید به طور جدی و در اسرع وقت در دستورکار قرار گیرند.

در این جلسه که وزرای کشور، امور خارجه، راه و شهرسازی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونین سایر دستگاه‌های ذی‌ربط نیز حضور داشتند، راهکارهای توسعه، پیشرفت و عمران جزایر کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

احداث و تکمیل طرح‌های مسکونی و مراکز درمانی، توسعه حمل و نقل عمومی در جزایر، تکمیل طرح‌های زیرساختی و زیربنایی، اجرای طرح‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام با اولویت اشتغالزایی، توسعه بنادر و تأسیسات بندری، اجرا و تکمیل طرح‌های گردشگری و ایجاد مجتمع‌های فرهنگی، ایجاد فرصت‌های شغلی با محوریت آبزی‌پروری، ساخت قایق‌های سبک و تولید و تراش سنگ‌های زینتی از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی مربوطه این برنامه‌ها را با جدیت پیگیری کنند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتاب تعلیم انشا - سال 1329