مقاومت مرحله بعدی جنگ در غزه را مهندسی می‌کند


مقاومت مرحله بعدی جنگ در غزه را مهندسی می‌کند

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی علیه صهیونیست‌ها، نگاه‌ها به نتیجه نهایی جنگی دوخته شده که با گذشت زمان، نقشه جغرافیایی آن تغییر کرده است.

در آغاز این جنگ، "بنیامین نتانیاهو " نخست‌وزیر رژیم اشغالگر ادعا کرد که هدف اصلی آن نابود کردن حماس است ولی دیروز جنبش حماس سیلی از موشک‌ها را از جایی شلیک کرد که نظامیان اسرائیلی گمان می‌کردند این منطقه را از زمین، دریا و هوا به کنترل خود درآورده‌اند.

اواخر سال گذشته میلادی، مصر با ارائه پیشنهادی کلی به جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی، روند مذاکرات جدی را فعال کرد ولی پیشنهاد آن در سطح درخواست فلسطینیان نبود لذا بعد از بحث و رایزنی، این پیشنهاد رد شد.

نتایج:

-از نظر میدانی، گروه‌های فلسطینی با پیشگامی حماس، وارد جنگ در نوار غزه شدند و روند تحقق پیروزی‌ها و دستاوردهای نظامی را با سرعت بالایی ادامه می‌دهند.

-نتیجه نهایی جنگ و پیروزی غزه تقریبا قطعی شده است و بایستی حماس و جهاد موعد مذاکرات برای مرحله آتی را مشخص و آن را مدیریت کنند.

توقف مذاکرات بعد از ترور شیخ "صالح العاروری"

با آغاز روند مذاکرات و پاسخ مقاومت به طرح ابتکاری مصر، ماشین ترور رژیم صهیونیستی وارد عمل شد و شخص دوم حماس، شیخ صالح العاروری را در بیروت به شهادت رساند؛ امری که به توقف مذاکرات مستقیم از سوی حماس و سپس مصر منجر شد.

مقاومت مرحله بعدی جنگ در غزه را مهندسی می‌کند

روند خروج حماس از مذاکرات، به وضوح بیانگر موارد ذیل است:

-ماشین کشتار رژیم صهیونیستی نتوانسته در دل گروه‌های مقاومت که وارد جنگی سرسخت علیه این رژیم شده‌اند، ترس ایجاد کند.

-شدت بخشیدن به کشتار غیرنظامیان به عنوان اهرم فشار به فلسطینیان جهت قبول شروط اسرائیل، کارساز نشده است

در حالی‌که نبرد طوفان الاقصی وارد چهارمین ماه خود شده است مشخص شده که مقاومت فلسطین که طی این نبرد ثابت‌قدم و مقاوم مانده است مضامین و اصول مرحله بعدی را مهندسی می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان