بازرس ویژه رئیس جمهور: با بستر‌های فسادزا برخورد می‌شود


بازرس ویژه رئیس جمهور: با بستر‌های فسادزا برخورد می‌شود

بازرس ویژه رئیس جمهور با بیان این که یکی از ماموریت‌های مهم در مبارزه با فساد، شناسایی گلوگاه‌ها و ارایه راهکار رفع گلوگاه‌ها است، گفت: در قوه قضاییه با بستر‌های فساد و مصادیق گلوگاه‌های تولید فساد برخورد می‌شود.

بازرس ویژه رئیس جمهور: با بستر‌های فسادزا برخورد می‌شود

به گزارش راهبرد معاصر؛ حجت السلام حسن درویشیان امروز،۲۰ دی ماه در جلسه‌ای با حضور استاندار خوزستان در اهواز، اظهار کرد: خوزستان به همه کشور تعلق دارد سرزمینی که جای جای آن، خون مطهر شهیدان جاری است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع جلسه، افزود: موضوع جلسه در ارتباط با ماموریت‌های برعهده بازرس ویژه ریاست جمهوری است؛ رییس جمهور با شعار مبارزه با فساد و مقابله با ناکارآمدی وارد عرصه انتخابات شد. با بستر‌های فساد و مصادیق گلوگاه‌های تولید فساد در قوه قضاییه برخورد می‌شود.

بازرس ویژه رئیس جمهور عنوان کرد: یکی از اتهاماتی که دشمنان به ما می‌زنند ناکارآمدی دین و اسلام در اداره جامعه است، درحالی که واقعیت این نیست و اگر جایی اشکال دارد از ناکارآمدی افراد است و نه نقص در دستورات اسلامی. بلکه ما درست به کار نبرده‌ایم و یا به دنبال مسایل شخصی بوده‌ایم.

وی افزود: یکی از مهمترین کار‌های رییس جمهور تدوین اصول دوازده‌گانه پیشگیری و مبارزه با فساد است که شامل شفافیت و جلوگیری از تعارض منافع، شایسته گزینی و تسهیل در انجام امور و شناسایی بستر‌ها و گلوگاه‌های فساد، مبارزه قاطع با فساد و... است. به این منظور، به استناد قانون اساسی نماینده ویژه‌ای برای مبارزه با فساد تعیین شد.

درویشیان عنوان کرد: همواره رییس جمهور به همه ارکان قوه مجریه توصیه و تأکید دارد که از فساد و تخلف پیشگیری شود و برخورد قاطع و متناسب صورت بگیرد که در همین راستا نیز موارد متعددی انجام شد. البته بخش زیادی از اقدامات دستگاه‌های نظارتی، رسانه‌ای و اطلاع رسانی نشده است. افراد ناکارآمد و ضعیف در سطوح مختلف برکنار شدند و تاکید رئیس جمهور بر این است که خود ما باید مدعی مبارزه با فساد باشیم.

وی با اشاره به صیانت از نیروی انسانی، گفت: یکی از اقدامات پیشگیری از تخلف، با آموزش، هشدار و برکناری است و اگر فساد احراز شود برخورد قاطع می‌شود. اقداماتی انجام شده و اقدامات زیادی هم باید انجام شود. در بحث شفافیت مالی بانک‌ها و شرکت‌های دولتی نیز اقداماتی انجام شد و نزدیک به ۹۰ درصد شرکت‌های دولتی و بانک‌ها صورت‌های مالی و سود و زیان‌ها را در سامانه منتشر کرده‌اند. اما هنوز راه نرفته زیاد است.

بازرس ویژه رئیس جمهور تاکید کرد: همچنین در بحث تعارض منافع اقداماتی انجام شد. گزارشگران فساد با پیگیری دولت و مجلس تصویب شد. برخی از موضوعات مرتبط با فساد نیازمند قانونگذاری است که بخشی از آن نیز از جمله قانون شفافیت صورت مالی، انتشار حقوق و مزایای مدیران دستگاه‌های اجرایی و... انجام شده است.

درویشیان ادامه داد: یکی از ماموریت‌های مهم در مبارزه با فساد، شناسایی گلوگاه‌ها و ارایه راهکار رفع گلوگاه‌ها است؛ معضلات متعددی در استان خوزستان وجود دارد که برخی از آن در سطح کشور مطرح است و برخی استانی است. از جمله حق آلایندگی و آب. این‌ها معضلاتی است که مردم و نخبگان را رنج می‌دهد. منشأ قاچاق چیست و ایراد در قانون فرایند یا مدیریت است؟ دولت انتظار دارد نخبگان در این مسایل کمک کنند، البته اقداماتی نیز انجام شده است. اما ممکن است گلوگاه‌های جدیدی ایجاد شود و یا روش‌های برای دور زدن قانون و فرار از آن ایجاد شود. متخلفین معمولا از کارگزاران جلوتر هستند. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها