مخالفت روسیه با مشارکت برخی کشورهای اروپایی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل


مخالفت روسیه با مشارکت برخی کشورهای اروپایی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل

روسیه مخالف مشارکت برخی کشورهای اتحادیه اروپا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص اوکراین است.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: روسیه با دعوت تعدادی از کشورهای نماینده اتحادیه اروپا و همچنین خود نماینده اتحادیه اروپا برای نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوکراین موافق نیست، زیرا همه آنها "تزهای نوشته شده همدیگر" را تکرار می کنند و ارزش افزوده ای برای جلسه به ارمغان نمی آورند.
امروز جلسه شورای امنیت سازمان ملل در مورد مسائل اوکراین برگزار می شود. تعدادی از نمایندگان غربی قاطعانه، بدون ارائه هیچ مدرکی، روسیه را به استفاده از سلاح های کره شمالی در منطقه نظامی شمالی متهم کردند.
نبنزیا گفت: آقای رئیس، مایلیم علیرغم مخالفت ما در مورد دعوت به جلسه امروز هیئت ها بر اساس قوانین 37 و 39، مخالفت اساسی خود را با رویکردی که ریاست فرانسه اتخاذ کرده است، ثبت کنیم. تعداد کل آنها، از جمله اوکراین، شش نفر است - اینها اتحادیه اروپا، ایتالیا، لهستان، استونی، آلمان و اوکراین هستند، گزارش های مکتوب توسط دانمارک، یونان، رومانی ارائه خواهد شد. بدیهی است که برای قالبی مانند یک جلسه توجیهی، که بر خلاف مناظرات آزاد با طیف گسترده ای از شرکت کنندگان، شامل بحث متمرکز است، زیاد به نظر می رسد.
به گفته وی، تنها هدفی که این هیئت‌ها به شورای امنیت می‌آیند این است که این تزها را در مقابل دوربین برای مخاطبان داخلی خود بیان کنند. ما معتقدیم که این رویکرد اقتدار شورا را تضعیف می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این فیلم حامد آهنگی کل ایران را درنوردید ! / ببینید شاهکار حامد آهنگی را !