پوزخند پوتین به اروپا/ وابستگی اروپا به روسیه بیشتر است!


پوزخند پوتین به اروپا/ وابستگی اروپا به روسیه بیشتر است!

اقتصادنیوز: رئیس جمهور روسیه گفت: وابستگی اروپایی‌ها به روسیه بیشتر از وابستگی مسکو به آن‌هاست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون، اتحادیه اروپا اقدام به وضع ۱۱ بسته تحریمی علیه روسیه کرده است. همین مسئله باعث شده بهای سوخت در قاره سبز به دلیل وابستگی اروپا به نفت و گاز روسیه شاهد جهش باشد، امری که نشان دهنده تاثیرات معکوس تحریم‌ها برای عاملان آنهاست.

خبر مرتبط
سوئد آماده باش جنگی داد/ جنگ روسیه به استکلهم می رسد؟

اقتصادنیوز : فرمانده نیروهای مسلح سوئد و وزیر دفاع مدنی این کشور گفتند تهدید جنگ وجود دارد و تمام شهروندان باید برای تقویت دفاع کشور آماده باشند.

به گزارش تله تریدر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد وابستگی کشور‌های اروپایی به روسیه بسیار بیشتر از وابستگی مسکو به آن‌هاست.

پوتین که در حال سخنرانی در منطقه خودمختار چوکوتکا بود، تصریح کرد: اروپا اکنون با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می‌کند، زیرا اقتصاد‌های پیشرو در این منطقه دوران سختی را سپری می‌کنند.

خبر مرتبط
اولین واکنش روسیه به مذاکرات محرمانه عربستان و اوکراین

​زاخارووا گفت که نشست محرمانه برای بررسی طرح صلح اوکراین در عربستان که ماه گذشته میلادی برگزار شد، تلاشی از سوی کی‌یف و غرب برای حفظ توجهات به این درگیری است.

وی افزود: ما در حال رشد هستیم و آن‌ها سقوط را تجربه می‌کنند. مسکو به هیچ عنوان از این مسئله خوشحال نیست، اما ما حقایق در این باره را می‌گوییم.

گفتنی است وابستگی اروپا به نفت و گاز وارداتی از روسیه پیش از جنگ و تحریم حوزه انرژی مسکو پس از آغاز جنگ اوکراین باعث شد بهای سوخت در قاره سبز جهش یافته و همین موضوع به ایجاد تورم در این کشور‌ها دامن زد. افزایش چند باره نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا و نوسانات اقتصادی نتیجه تحریم‌های روسیه بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج