فوری/ تماس های مهم مصر با مقاومت فلسطین برای معامله جدید


 فوری/ تماس های مهم مصر با مقاومت فلسطین برای معامله جدید

اقتصادنیوز :رسانه عرب زبان از تماس‌های مصر با گروه‌های مقاومت فلسطین با هدف ازسرگیری مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه لبنانی الاخبار در این باره نوشت: سرلشکر عباس کامل، وزیر اطلاعات مصر تماس‌های متعددی با رهبری جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین برقرار کرد تا با آنها درباره از سرگیری مذاکرات درباره توافق تبادل اسرا با اسرائیل گفت‌وگو کند.

خبر مرتبط
کالبد شکافی تحلیگران مصری از سفر بلینکن به منطقه

اقتصادنیوز : برخی از تحلیلگران مصری با اشاره به سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه، هدف از آن را کمک به اسرائیل برای پیاده کردن نقشه های شوم خود علیه ساکنان غزه قلمداد کردند.

طبق این گزارش، این تماس‌های عباس کامل پس از آن صورت گرفت که وی روز گذشته میزبان هیئت امنیتی رژیم صهیونیستی بود که به گفته منابع، این هیئت «پیشنهاد اصلاح شده‌ای» را مطرح کرد که شامل بندهای جدید مرتبط با آتش‌بس، مراحل آن، ورود کمک‌ها به غزه و سازوکار تبادل اسرا است.

منابع الاخبار در این باره اعلام کردند که مصر از حماس و جهاد اسلامی درخواست کرده است تا به شکل فوری دو هیئت به قاهره اعزام کنند.

طبق این گزارش، مقامات مصری همچنین با قطری‌ها در این باره گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

به نوشته این روزنامه، حماس به قاهره اطلاع داده است که اگر تضمین‌هایی مبنی بر ذکر شروط آن در توافق داده نشود، هیچ تمایلی برای مذاکره ندارد.

این رسانه لبنانی در ادامه به نقل از منابع مطلع خود گزارش داد: مصری‌ها نیز به حماس اعلام کرده‌اند که برای تدوین پیشنهاد جدید و ارسال آن برای رهبری حماس قبل از تعیین تاریخ اعزام هیئت این جنبش به قاهره تلاش خواهند کرد.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» روز سه‌شنبه نوشته بود که هیئتی از رژیم صهیونیستی در راستای تلاش‌ها برای ازسرگیری مذاکرات مربوط به معامله تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) وارد قاهره شد.

مقامات مصر اعلام کردند که مذاکرات جدید با میانجیگری مصری‌ها و با هدف آزادی اسرایی که همچنان در غزه هستند، در مقابل برقراری آتش‌بس طولانی انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»