آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری


آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس توضیحاتی درباره آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ارائه کرد.

آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین محمدصالحی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون متبوعش، اظهار کرد:3 طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس ، شوراهای شهر و روستا و همچنین ریاست جمهوری در دستورکار کمیسیون قرار داشت که 2 طرح اولیه در کمسیون تعیین تکلیف شدند و طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به قانون نیز تبدیل شد.

وی افزود: اما طرح قانون انتخابات ریاست جمهوری به دلیل فشردگی کار کمیسیون و قرار گرفتن اولویت‌هایی از جمله طرح شفافیت و ساماندهی تجمعات و پس از آن لایحه برنامه هفتم در دستور کار، امکان رسیدگی به این طرح در کمیسیون وجود نداشت.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از دستورکار کمیسیون شوراها خارج شده است، گفت: بسیار بعید است که رسیدگی به این طرح تا پایان سال در دستورکار قرار گیرد.

محمدصالحی ادامه داد: با توجه به اینکه اخیرا نیز لایحه بودجه سال 1403 در دستورکار کمیسیون قرار داشت، امکان رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری وجود نداشت و با توجه به زمان بررسی لایحه در جلسه علنی و عدم برگزاری جلسات کمیسیون‌ها ، رسیدگی به طرح‌ها و لوایح از جمله طرح مذکور نیز در کمیسیون وجود ندارد.

نماینده فریدن و فریدون‌شهر در مجلس اظهار کرد: امکان دارد که طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده در دستورکار کمیسیون شوراها قرار گیرد تا این طرح نیز تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس بیان کرد: بر اساس طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری قرار است مواردی از جمله بحث تایید صلاحیت‌ها، موضوع شرایط کاندیداها از مدرک تحصیلی تا موضوع رجل سیاسی و همچنین ایجاد شرایطی برای ثبت‌نام نامزدها اصلاح شود./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی دستور داده تا 3 میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود