طراحی و رنگ عجیب خودروی جدید مرسدس‌بنز خبرساز شد/ عکس


زومیت نوشت: مرسدس با عرضه‌ی مدل‌های جدید خودرو CLA قصد دارد رقابتی جدی‌تر را با خودروهایی مثل تسلا مدل ۳ آغاز کند.

مرسدس بنز در آستانه‌ی عرضه‌ی نسل جدید خودروی کامپکت CLA قرار دارد و این محصول را با پیشرانه‌ی بنزینی و برقی به‌فروش خواهد رساند.

مارکوس شافر، مدیر ارشد فناوری مرسدس بنز× در CES ۲۰۲۴ به خبرنگاران اعلام کرد این برند خودروهای هاچ‌بک جدیدی از سری CLA روانه‌ی بازار خواهد کرد.

دو نسل قبلی خودرو شوتینگ بریک کلاس CLA مرسدس بنز به‌دلیل تقاضای نسبتاً پایین برای خرید مدل‌های استیشن، وارد بازار ایالات‌ متحده نشدند اما مدل جدید این سری می‌تواند دردسترس مشتریان آمریکایی قرار بگیرد.

خودروهای جدید کلاس CLA براساس معماری جدیدی که مرسدس آن را MMA می‌نامد ساخته می‌شوند. چهار مدل منحصربه‌فرد از این سری تولید خواهد شد که همگی برقی یا گازسوز هستند.

طراحی و رنگ عجیب خودروی جدید مرسدس‌بنز خبرساز شد/ عکس

شفر در گفت‌وگو با سایت CarAndDriver اعلام کرد: «ما قطعاً با عرضه‌ی چهار مدل خودرو، هزینه‌های خود را بهتر کنترل خواهیم کرد و می‌توان انتظار داشت مدل استیشن جدید ما در بازار ایالات‌متحده نیز عرضه شود.»

درصورتی که مرسدس بنز خودروهای جدید برقی و گازسوز سری CLA را در بازار آمریکا عرضه کند، این محصولات می‌توانند به جایگزینی جذاب برای خودروهای الکتریکی سنتی‌تر مثل Polestar ۲ و تسلا مدل ۳ شوند. قیمت خودرو جدید مرسدس هنوز مشخص نیست.

بیشتر بخوانید:

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1859211

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)