حماس به اظهارات بلینکن واکنش نشان داد


 حماس به اظهارات بلینکن واکنش نشان داد

اقتصادنیوز : جنبش حماس در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره شکایت آفریقای جنوبی ازاسرائیل در دادگاه لاهه، اعلام کرد که واشنگتن قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در بیانیه جنبش حماس در این باره آمده است: مواضع آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم اشغالگر برای بررسی جنایات نسل‌کشی ارتش تروریستی آن در نوار غزه، بی‌اعتنایی به قوانین بین‌المللی است.

طبق نوشته روزنامه القدس العربی، حماس در این بیانیه تاکید کرد: مواضع آمریکا در این زمینه تلاشی برای ممانعت از اجرای نقش ابزارهای عدالت بین‌المللی، در چارچوب حمایت کامل واشنگتن از کشتارهای انجام شده توسط اشغالگران علیه غیرنظامیان در نوار غزه است.

خبر مرتبط
وزیر تندروی اسرائیل راه را به بلینکن نشان داد/ از چماق بزرگ علیه حماس استفاده کن

اقتصادنیوز: وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز -سه شنبه- از وزیر خارجه آمریکا خواست با جنبش حماس آرام صحبت نکند چرا که اکنون زمان استفاده از به اصطلاح «چماق بزرگ» است.

حماس همچنین بار دیگر از دولت آمریکا خواست از این سیاست‌هایش که تجاوزات و نسل‌کشی در نوار غزه را طولانی می‌کند، دست بکشد.

این جنبش فلسطینی در ادامه بیانیه خود از آمریکا خواست در اسرع وقت برای توقف این تجاوز جنایتکارانه اقدام کرده و دستکاری قوانین و مقررات بین‌المللی به نفع تروریسم و ​​جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که وزیر خارجه آمریکا در سخنانی با وجود اذعان به اینکه آمار تلفات غیرنظامیان جنگ غزه بسیار بالاست، مدعی شد شکایت آفریقای جنوبی به دادگاه لاهه علیه جنایات رژیم صهیونیستی، بی‌ثمر خواهد بود.

خبر مرتبط
واکاوی هاآرتص از چالش حماس برای ارتش اسرائیل

اقتصادنیوز : یک روزنامه عبری‌زبان گزارش داد که چالشی که حماس برای ارتش اسرائیل در نوار غزه به‌ویژه در مرکز و جنوب آن ایجاد کرده، هنوز بزرگ و جدی است.

آنتونی بلینکن پس از دیدار با رهبران رژیم صهیونیستی در یک نشست خبری در فلسطین اشغالی مدعی شد شکایت علیه جنایات جنگی تل‌آویو در دیوان بین‌المللی دادگستری به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

آفریقای جنوبی اخیرا شکایتی را علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نسل‌کشی در غزه در دیوان بین‌المللی دادگستری تنظیم کرد. در این شکایت ۸۴ صفحه‌ای، استدلال شده که جنگ رژیم صهیونیستی در غزه ناقض الزامات و تعهدات بر اساس کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ است. این کنوانسیون نسل‌کشی را اقدامی با هدف تخریب به صورت کلی یا جزئی، در سطح ملی، نژادی، قومی یا مذهبی معنا کرده‌ است.

آفریقای جنوبی، اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را نسل‌کشی می‌داند چون با هدف تخریب بخش قابل توجهی از جمعیت این باریکه است.

رژیم صهیونیستی بلافاصله این پرونده را بی‌پایه و اساس خواند، اما بر خلاف پرونده‌های قبلی در دادگاه‌های بین‌المللی تصمیم گرفته تا برابر دادگاه حاضر شود چون امضاکننده این کنوانسیون است.

دولت آفریقای جنوبی از دادگاه خواسته تا اقدامات موقت فوری از جمله دستور توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه را در حالی که پرونده در جریان است، اتخاذ کند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا شکایت آفریقای جنوبی در دیوان لاهه را رد کرده و جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این باره گفته بود: ما این شکایت را بی‌ارزش، معکوس و کاملا بدون هیچ پایه و اساسی می‌دانیم. با این حال، کشورهای حامی فلسطین شامل ترکیه و اردن از این پرونده حمایت کرده‌اند.

جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری قرار است که روزهای ۱۱ و ۱۲ ژانویه (پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری) برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم بی نظیر از آوازخوانی محشر و دلنشین هوتن شکیبا + دلبری این بچه تمامی ندارد!