مذاکرات نظامی چین و آمریکا / هشدار پکن درباره تایوان


مذاکرات نظامی چین و آمریکا / هشدار پکن درباره تایوان

مقامات نظامی چین در مذاکرات نظامی با مقامات پنتاگون تاکید کردند که پکن هرگز بر سر موضوع تایوان سازش نخواهد کرد.

مذاکرات نظامی چین و آمریکا / هشدار پکن درباره تایوان

به گزارش راهبرد معاصر، مقامات ارشد نظامی چین در دیدار همتایان آمریکایی خود در واشنگتن تاکید کردند که پکن هرگز در موضوع جزیره تایوان سازش نخواهد کرد.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که آمریکا و چین روز سه شنبه مذاکرات نظامی دو روزه خود را در واشنگتن به پایان رساندند که آخرین دور گفتگوها از زمان توافق دو کشور برای از سرگیری روابط نظامی میان دو کشور است.

آمریکا و چین درباره طیفی از مسائل از تایوان گرفته تا دریای چین جنوبی اختلافات اساسی دارند اما پس از دیدار «شی جین پینگ» و «جو بایدن» روسای جمهور دو کشور در نوامبر گذشته، دو طرف توافق کردند که گفتگوهای نظامی را از سر بگیرند.

وزارت دفاع ملی چین در بیانیه‌ای درباره مذاکرات اخیر گفت: چین تاکید کرد که هرگز در مورد موضوع تایوان سازش یا عقب‌نشینی نمی‌کند و از آمریکا خواسته تا تسلیح جزیره تایوان را متوقف کند.

این مذاکرات در شرایطی انجام شده که تایوان روز شنبه آینده شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

وزارت دفاع چین در ادامه بیانیه خود گفته، طرف چینی همچنین از آمریکا خواست استقرار نظامی و اقدامات تحریک‌آمیز خود در دریای چین جنوبی را کاهش دهد و از حمایت از نقض‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز کشورهای دیگر در این منطقه دست بردارد.

در این بیانیه همچنین آمده است، آمریکا باید ریشه‌های مسائل امنیتی دریایی و هوایی را کاملاً درک کند، نیروهای خط مقدم خود را به شدت مهار کند و از جنجال و هیاهو دست بردارد.

پنتاگون نیز در بیانیه ای درباره این دیدارها گفت، دو طرف در مورد روابط نظامی ایالات متحده آمریکا و جمهوری خلق چین گفت‌وگو کردند و واشنگتن بر اهمیت حفظ خطوط باز ارتباط نظامی به نظامی به منظور جلوگیری از انحرافات و رقابت به سمت درگیری تأکید کرد./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022