سنتکام از «حمله پیچیده» یمنی‌ها در دریای سرخ خبر داد


سنتکام از «حمله پیچیده» یمنی‌ها در دریای سرخ خبر داد

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) سه‌شنبه مدعی «حمله پیچیده» یمنی‌ها در دریای سرخ با استفاده از موشک و پهپاد شد.

سنتکام از «حمله پیچیده» یمنی‌ها در دریای سرخ خبر داد

به گزارش راهبرد معاصر. فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) سه‌شنبه در بیانیه‌ای ادعا کرد حوثی‌ها (انصارالله یمن) «حمله پیچیده»ای شامل موشک‌ها و پهپادها را در دریای سرخ انجام دادند.

سنتکام در بیانیه‌ای که روی شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، ادعا کرد این حمله حدود ساعت نه و ۱۵ دقیقه صبح به وقت محلی رخ داد و در آن پهپادهای تهاجمی انتحاری و موشک‌های کروز و بالستیک ضد کشتی که از یمن به سمت ده‌ها کشتی در دریای سرخ شلیک شد، مورد استفاده قرار گرفتند.

فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین ادعا کرد نشانه‌ای از آسیب دیدن این کشتی‌ها در رگبار حملات وجود ندارد و کشتی‌های جنگی آمریکا و انگلیس ۱۸ پهپاد، دو موشک کروز ضد کشتی و یک موشک بالستیک ضد کشتی را سرنگون کردند.

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس هم بامداد چهارشنبه اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر حرکت پرتابه‌های مشکوک در آب‌های دریای سرخ نزدیک به یمن دریافت کرده است. شرکت امنیتی دریایی انگلیسی «امبری» نیز گفت که یک نفتکش، سه قایق را مشاهده کرده که از آن‌ها دو موشک به سمتش شلیک شدند.

ارتش یمن در حمایت از مردم فلسطین اعلام کرده به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی فلسطین است، اجازه عبور از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را نخواهد داد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که با نیروهای یمنی در دریای سرخ درگیر شده و ۱۰ نظامی یمنی را به شهادت رسانده است.

در واکنش، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که آمریکا باید مسئولیت به شهادت رساندن نیروهای دریایی یمن را بپذیرد و اقداماتش مانع نیروهای یمنی برای عمل به وظیفه دینی و اخلاقیشان در قبال فلسطین نخواهد شد.

در پی حملات یمنی‌ها به کشتی‌های اسرائیلی و مرتبط با این رژیم، آمریکا ائتلافی بین‌المللی را تشکیل داد که با اقبال چندانی از سوی متحدانش روبرو نشده و بر اساس اعلام پنتاگون ۱۲ کشور در حال حاضر شرکای آن هستند. آمریکا همچنین به دنبال قطعنامه‌ای در شورای امنیت درباره دریانوردی در دریای سرخ است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی