آذربایجان خطاب به فرانسه : دخالت ممنوع


آذربایجان خطاب به فرانسه : دخالت ممنوع

اقتصادنیوز : پس از دستگیری مارتن رایان فرانسوی در اوایل دسامبر به اتهام جاسوسی، روابط دیپلماتیک فرانسه با جمهوری آذربایجان سرد شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آذربایجان روز چهارشنبه پس از دستگیری یک فرانسوی متهم به جاسوسی که پاریس آن را «خودسرانه» عنوان می‌کند، از فرانسه خواست تا از هرگونه «دخالت» در امور داخلی این کشور دست بردارد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ادعای دیپلماسی فرانسه مبنی بر اینکه شهروند این کشور بدون هیچ دلیلی دستگیر شده است، کاملاً بی‌اساس است.»

خبر مرتبط
مزایای اقتصادی بازگشایی مرزهای ایران و آذربایجان

اقتصادنیوز: معاون استاندار گیلان گفت: بازگشایی مرزهای ایران و آذربایجان نوید دهنده اقتصاد ارزان و با کیفیت است.

فرانسه روز سه‌شنبه بازداشت مارتن رایان، یک تبعه فرانسوی متهم به جاسوسی و دستگیری‌اش در اوایل دسامبر توسط باکو در آذربایجان را «خودسرانه» دانست و خواستار آزادی فوری وی شد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به این اظهارات اعلام کرد: «این بیانیه بی‌اساس تحریف واقعیت و تلاشی جدید برای مداخله در امور داخلی جمهوری آذربایجان و در فرایند تحقیقات قانونی است. ما بار دیگر از طرف فرانسوی می‌خواهیم که دخالت خود را در امور داخلی متوقف کند.»

این ماجرا که چند روز پیش در رسانه‌های اجتماعی آذربایجان فاش شد، در حالی رخ می‌دهد که روابط بین پاریس و باکو بدتر شده است.

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان از فرانسه به دلیل حمایت از ارمنستان در درگیری بین ایروان و باکو انتقاد کرد. در نوامبر، او پاریس را متهم کرد که با مسلح کردن ارمنستان، پس از اعلام فروش تجهیزات فرانسوی برای دفاع زمین‌به‌هوا به ایروان، «زمینه جنگی جدید» در قفقاز را آماده کرده است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی وزارت امور خارجه آذربایجان، در دسامبر، تنش‌ها با اخراج متقابل دو دیپلمات، موضوعی که به دستگیری مارتن رایان مرتبط است، افزایش یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تشریح آخرین اقدامات تجسس برای یسنا + عکس دختر گمشده