فوری؛ سفر هیات اسرائیلی به قاهره / معامله جدید در راه است


فوری؛ سفر هیات اسرائیلی به قاهره / معامله جدید در راه است

اقتصادنیوز : یک مقام ارشد اسرائیل در قالب هیاتی به منظور رایزنی درخصوص تلاش‌های انسانی مربوط به تدابیر امنیتی در «محور فیلادلفیا» در امتداد مرز مصر و غزه و معامله تبادل اسرا به قاهره سفر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارنوت نوشت، غسان علیان، هماهنگ‌کننده کابینه رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین در رأس هیئتی امنیتی به قاهره سفر کرد. هدف از انجام این سفر رایزنی درخصوص تلاش‌های انسانی مربوط به تدابیر امنیتی در محور فیلادلفیا در امتداد مرز مصر و غزه و معامله تبادل اسرا به قاهره عنوان شده است.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» روز سه‌شنبه نوشت که هیئتی از رژیم صهیونیستی در راستای تلاش‌ها برای ازسرگیری مذاکرات مربوط به معامله تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) وارد قاهره شد.

مقامات مصر اعلام کردند که مذاکرات جدید با میانجیگری مصری‌ها و با هدف آزادی اسرایی که همچنان در غزه هستند، در مقابل برقراری آتش‌بس طولانی انجام می‌شود.

مصر ۱۳ کیلومتر مرز مشترک با غزه دارد. این تنها مرز نوار غزه است که مستقیما تحت کنترل رژیم صهیونیستی نیست.

پیشتر جنبش حماس پیشنهادی را مطرح کرد که براساس آن این جنبش آماده آزادی ۴۰ تن از اسرای صهیونیست به صورت تدریجی در مقابل آزادی سه برابر این تعداد از اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی است.

این پیشنهاد حماس قبل از شهادت صالح العاروری، نایب‌رئیس دفتر سیاسی این جنبش مطرح شد.

در مقابل نیروهای رژیم صهیونیستی باید از نوار غزه خارج شوند و به فلسطینیان اجازه دهند به شمال غزه بازگردند.

روز دوشنبه (۱۸ دی)، شبکه خبری قاهره با استناد به یک منبع ناشناس گزارش داد که گزارش‌های اخیر در مورد همکاری برنامه‌ریزی شده بین مصر و رژیم صهیونیستی در مورد محور فیلادلفیا صحیح نیست.

وب‌سایت صهیونیستی i۲۴NEWS هم اختلافات شدید بین مصر و رژیم صهیونیستی را به دلیل درخواست تل‌آویو برای کنترل محور فیلادلفیا (محور صلاح‌الدین) در مجاورت مرز مصر با نوار غزه، فاش کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان