برنامه‌های هیدروژنی و نرم‌افزاری هیوندای در CES 2024 اعلام شد


برنامه‌های هیدروژنی و نرم‌افزاری هیوندای در CES 2024 اعلام شد

شرکت هیوندای از فرصت برگزاری نمایشگاه CES ۲۰۲۴ برای اعلام برنامه‌های مهم هیدروژنی و نرم‌افزاری خود استفاده کرده است. هیوندای تلاش‌های خود در زمینه استفاده از تکنولوژی هیدروژنی را افزایش داده و به نظر می‌رسد این عنصر را یکی از راه‌حل‌های آینده...

شرکت هیوندای از فرصت برگزاری نمایشگاه CES ۲۰۲۴ برای اعلام برنامه‌های مهم هیدروژنی و نرم‌افزاری خود استفاده کرده است.

هیوندای تلاش‌های خود در زمینه استفاده از تکنولوژی هیدروژنی را افزایش داده و به نظر می‌رسد این عنصر را یکی از راه‌حل‌های آینده محصولاتش می‌داند. کره‌ای‌ها تقریباً در تمامی جنبه‌های استفاده از قوای محرکه هیدروژنی شامل تولید، ذخیره، حمل‌ونقل و کاربرد درگیر شده‌اند و قرار است با برند HTWO کارها را پیش ببرند. هیوندای سخت تلاش می‌کند تا اولین قطعات مناسب برای این قوای محرکه را تولید کند و با شرکت‌های بیشتری به منظور تجاری‌سازی این تکنولوژی همکاری دارد.

برنامه‌های هیدروژنی و نرم‌افزاری هیوندای در CES 2024 اعلام شد

خود هیوندای می‌خواهد از هیدروژن در تأسیسات تولید فولاد و همچنین تولید الکتریسیته استفاده کند. این شرکت همچنین در حال توسعه غشای پلیمر الکترولیت PEM (با نام غشای تبادل پروتون نیز شناخته می‌شود) به منظور تولید هیدروژن در مقیاس مگاوات است. این نوع از غشاها مزیت‌هایی از جمله ابعاد جمع و جورتر با الکترولیت‌های بادوام‌تر، شروع سریع‌تر و تولید هیدروژن بیشتر دارند.

برنامه‌های هیدروژنی و نرم‌افزاری هیوندای در CES 2024 اعلام شد

علاوه بر این، برند HTWO هیوندای در حال کار روی دیگر روش‌های تولید هیدروژن از زباله‌هاست. برخی از این روش‌ها شامل استفاده از زیست‌گازهای زباله‌های طبیعی همچون غذاهای دورریز است و برخی روش‌های دیگر نیز از پلاستیک‌های دور ریختنی استفاده می‌کنند. در این روش پلاستیک ذوب می‌شود تا عناصر مختلفی از آن به دست آمده و گاز هیدروژن نیز تولید شود. در بخش کاربرد نیز هیوندای به استفاده از هیدروژن در کامیون‌های تجاری و زیرساخت‌های مرتبط ادامه خواهد داد. این برند قبلاً از کامیون‌های سلول سوختی XCIENT در بندر اوکلند استفاده کرده و قرار است در کارخانه جدید خود در جورجیا نیز این محصولات را بکار گیرد.

برنامه‌های هیدروژنی و نرم‌افزاری هیوندای در CES 2024 اعلام شد

اما بیانیه‌های هیوندای درباره برنامه‌های نرم‌افزاری به اندازه قوای محرکه هیدروژنی شفاف و رسا نبوده است. این شرکت علاقه دارد همه‌چیز را با استفاده از نرم‌افزار تعریف کند که به این روش SDx می‌گویند. البته یکی از جنبه‌های بزرگ این برنامه استفاده از خودروهای مبتنی بر نرم‌افزار یا SDV است. در واقع هیوندای در حال کار روی برنامه موبایلی خود خواهد بود تا کیت‌هایی را برای عموم مردم و کمپانی‌ها توسعه دهد. از این کیت‌ها برای طراحی و ساخت برنامه‌های مخصوص خودروهای هیوندای استفاده خواهد شد. هیوندای همچنین به دنبال استفاده گسترده‌تر از مدل هوش مصنوعی خود در دستیار صوتی و ناوبری محصولاتش است. همچنین کره‌ای‌ها می‌خواهند ابزارهای اطلاعاتی بیشتری را در دسترس ناوگان‌های خصوصی و دولتی قرار دهند. برخی از این تلاش‌ها در زمینه دستیابی به توسعه خودروهای خودران خواهند بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سندسازی درباره نیکا شاکرمی برای به حاشیه بردن اعتراضات علیه اسرائیل