نشست شورای امنیت درباره حملات انصارالله در دریای سرخ


نشست شورای امنیت درباره حملات انصارالله در دریای سرخ

شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه مورد حمایت آمریکا علیه حملات انصارالله رأی گیری می‌کند.

نشست شورای امنیت درباره حملات انصارالله در دریای سرخ

به گزارش راهبرد معاصر، شورای امنیت سازمان ملل قرار است در مورد پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در محکومیت حملات انصارالله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ رای‌گیری کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، در این پیش‌نویس با اشاره به حملات انصارالله در دریای سرخ آمده است که این حملات تجارت جهانی را مختل کرده و حقوق کشتیرانی، صلح و امنیت منطقه‌ای را تهدید می‌کند.

پیش از این، مقامات پنتاگون مدعی شدند که نیروی دریایی آمریکا ۲۴ موشک و پهپاد را که جنبش انصارالله یمن پرتاب کرده بودند، سرنگون کرده است.

ارتش یمن در حمایت از مردم غزه طی چند عملیات کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ (شمال سواحل سومالی) و تنگه باب‌المندب هدف حمله قرار داده بود.

در پی این اقدام چندین شرکت بین‌المللی کشتیرانی تردد در کانال سوئز را به حالت تعلیق درآوردند. مسیر کشتیرانی کانال سوئز که به دریای سرخ منتهی می‌شود یک آبراه مهم برای تجارت جهانی است و از آن برای انتقال کالا و انرژی بین اروپا، آسیا و سایر مناطق جهان استفاده می‌شود.

این مسیر با اجتناب از دور زدن کل قاره آفریقا در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند. نیرو‌های ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود را متوقف نکرده باشد حملات به کشتی‌های این رژیم را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

نوامبر گذشته، گروه انصارالله کشتی گلکسی لیدر متعلق به رامی اونگر، تاجر اسرائیلی را در واکنش به بمباران نوار غزه توسط اسرائیل توقیف کرد./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان