شهید «وسام حسن الطویل» مرد میدان مقاومت در جنوب لبنان


شهید «وسام حسن الطویل» مرد میدان مقاومت در جنوب لبنان

«وسام حسن الطویل» فرمانده میدانی حزب‌الله لبنان که به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسید، در عملیات شناسایی و جمع آوری اطلاعات سرآمد بود.

بر اساس اطلاعات بدست آمده عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه شهید «وسام حسن الطویل» معروف به «الحاج جواد»، زمانی انجام شد که شهید حوالی ظهر از منزل خارج شده بود تا از خودروی خود که روبروی منزل پارک شده بود، استفاده کند.

به گزارش المیادین، شهید وسام الطویل سال‌ها هدف اشغالگران صهیونیستی بود و اشغالگران بیش از یک بار تلاش کردند به او دست یابند.

الحاج جواد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در ۱۵ مهر تاکنون چندین بار در میدان و در نزدیکترین نقطه به مرز‌های فلسطین اشغالی حضور یافته و به عنوان مرد میدان و متخصص در تمام جزئیات در مقاومت اسلامی شناخته شده است. او همچنین بسیاری از عملیات‌های خاص را رهبری کرد که مکان‌ها و استقرار ارتش دشمن صهیونیستی در مرز لبنان و فلسطین را پس از شروع نبرد طوفان الاقصی هدف قرار داد.

زندگینامه شهید وسام الطویل

وسام حسن الطویل متولد ۱۹۷۵ در شهرک خربة سلم، متاهل و دارای چهار فرزند بود. از سال ۱۹۸۵، وسام حسن طویل به مقاومت حزب الله پیوست و دوره‌ها و مدارک تحصیلی را در سطوح مختلف گذراند، جایی که دلبستگی او به کار میدانی آشکار شد. او دوره‌های نظامی زیادی را گذراند و مراحل آموزشی را طی کرد تا به سطوح عالی برسد و در طراحی و توسعه روش های عملیات‌های مقاومت سهم بسزایی و مؤثر داشت.

طی سالهای ۱۹۹۲-۲۰۰۰ در مقاومت اسلامی در عملیات‌ها و شناسایی‌ها در مقابله با اشغالگران حضور داشت. به ویژه پس از تجاوز اسرائیل به لبنان در آوریل ۱۹۹۶ در منطقه اقلیم التفاح برای عملیات های شناسایی و جمع آوری اطلاعات فعالیت داشت و پس از آن مسئولیت فرماندهی در جنبش حزب الله را بر عهده گرفت.

الحاج جواد به خصوص هنگام شرکت در عملیات سجد در سال ۱۹۹۸ از ناحیه گردن دچار جراحات شدید شد. وی در بسیاری از عملیات‌های مقاومت اسلامی، قبل از آزادسازی جنوب و بقاع غربی در سال ۲۰۰۰ شرکت کرد. حضور وی در عملیات‌های مشخصی که مواضع دشمن صهیونیستی را در مزارع اشغالی شبعا پس از آزادسازی هدف قرار داد، بارز بود. همچنین این فرمانده حزب الله در عملیات شناسایی و جمع آوری اطلاعات سرآمد و تحت فرماندهی شهید عماد مغنیه بود.

شهید «وسام حسن الطویل» مرد میدان مقاومت در جنوب لبنان

طی سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ شهید الطویل حضور در مرز با دشمن صهیونیست عرصه کار او بود و در برنامه ریزی و شناسایی برای تمام عملیات‌های تصرف - شبعا ۲۰۰۰ - قجر ۲۰۰۵ - ژوئیه ۲۰۰۶ (وعده واقعی) شرکت داشت. در جنگ ژوئیه و آگوست ۲۰۰۶ حضور او در عملیات های میدانی برای پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی نقش آفرین بود. الحاج جواد در عملیات ویژه اسارت (وعده واقعی) در سال ۲۰۰۶ و در جنگ جولای ۲۰۰۶ شرکت کرد. وی شهدای زیادی از رهبران مقاومت اسلامی حزب‌الله مانند حاج رضوان، السید ذوالفقار، حاج ابومحمد اقلیم، حاج ابو عیسی اقلیم، حاج حاتم حماده، حاج علاء البسنه، حاج خالد بذی، حاج محمد سرور، و... را همراهی کرد‌.

شهید الطویل تا سال ۲۰۱۱ رکن کلیدی در روند توسعه مقاومت را برعهده داشت و با شروع جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱، در خط مقدم نیرو‌های متحد برای مقابله با سازمان‌های تروریستی قرار گرفت. الحاج جواد در آزادسازی عراق از چنگ تروریست های داعش نیز حضور داشت. وسام حسن الطویل همچنین نقش موثری در انتقال تجربه حضور خود در سوریه و عراق به مقاومت فلسطین داشت.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله چندین بار به اون گفته بود که صهیونیست‌ها درصدد ترور او هستند، اما در پایان الحاج جواد شهید راه قدس شد. مقاومت اسلامی در لبنان که همواره فرماندهان جدیدی را تربیت می کند در حمایت از نوار غزه و مقاومت آن و در پاسخ به حملات اشغالگران به روستا‌ها و شهرک‌های جنوبی لبنان به عملیات‌های خود علیه پایگاه‌های صهیونیستی در امتداد مرز اشغالی لبنان و فلسطین ادامه می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا