تالاموس و هیپوتالاموس چه وظایفی دارند؟


تالاموس و هیپوتالاموس چه وظایفی دارند؟

دو ساختار تالاموس و هیپوتالاموس مسئول بسیاری از عملکردهای بدن هستند، مانند تنظیم دمای بدن و حتی باعث می‌شوند که بدن به وضعیت‌های احساسی مختلفی پاسخ بدهد

کافه سلامت: دو ساختار تالاموس و هیپوتالاموس مسئول بسیاری از عملکردهای بدن هستند، مانند تنظیم دمای بدن و حتی باعث می‌شوند که بدن به وضعیت‌های احساسی مختلفی پاسخ بدهد. تالاموس در قسمت مغز قدامی و‌ بالاتر از هیپوتالاموس و پایین‌تر از مخ قرار گرفته است. هر سیستم حسی‌ به جز سیستم بویایی یک ناحیه‌ی تالاموسی دارد که سیگنال‌های حسی را دریافت می‌کند و به بخش‌های اصلی مربوطه در نواحی مغزی ارسال می کند، بنابراین بسیاری از فعالیت‌های تالاموس به پردازش احساسات مربوط می‌شود اما نمی‌تواند احساسات را مکان یابی کند. از دیگر عملکرد‌های تالاموس می‌توان به تنظیم آگاهی، تحریک احساسات بیداری و هشیار بودن اشاره کرد. هیپوتالاموس در بسیاری از عملکردهای بدن نقش دارد، از وظایف اصلی آن تنظیم ریتم شبانه روزی بدن و تنظیم میزان دریافت غذا است. در ادامه از شما می‌خواهیم که ویدئوی «تالاموس و هیپوتالاموس چه وظایفی دارند؟» را تا انتها تماشا کنید.

درباره چگونگی عملکرد هورمون‌های غده تیروئید بدانید! هومئوستازی چیست یا بدن چطور پایداری و تعادل خود را حفظ می‌کند؟ چگونه تیروئید متابولیسم شما را مدیریت می‌کند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیماری‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان