ارتش رژیم صهیونیستی: فاز عملیاتی در غزه تغییر می‌کند


ارتش رژیم صهیونیستی: فاز عملیاتی در غزه تغییر می‌کند

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از ایجاد تغییرات در عملیات‌های این رژیم در نوار غزه خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی: فاز عملیاتی در غزه تغییر می‌کند

به گزارش راهبرد معاصر. دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای تغییر نحوه عملیات‌های این رژیم در نوار غزه، مدعی شد که شدت حملات در این باریکه کاسته خواهد شد و اسراییل در آنچه او جنگ با حماس خوانده است، به عملیات‌های ویژه متوسل خواهد شد.

هاگاری در گفت‌وگو با نیویورک‌تایمز مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی برخلاف یورش‌های گسترده اوایل جنگ غزه، در قالب گروه‌های کوچک‌تر اقدام به حملات ناگهانی خواهد کرد.

وی مدعی شد: جنگ وارد فاز دیگری شد. البته این تغییر تشریفات خاصی نخواهد داشت و اطلاعیه و اتفاقات چندان قابل توجهی در کار نیست.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادامه داد: هرچند عملیات‌های ارتش اسراییل پیش‌تر در شمال غزه متمرکز بود، این عملیات‌ها به سمت جنوب و شهرهایی همچون خان‌یونس و دیرالبلح حرکت خواهد کرد.

نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات آمریکایی نوشته است که اسراییل شمار نیروهای خود در شمال غزه را کاهش داده است. برخی مقامات دیگر مدعی شده‌اند که دوره انتقال باید تا اواخر ژانویه به اتمام برسد.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار ادعایی مشابه هاگاری، به وال‌استریت‌ژورنال گفته بود که ارتش اسراییل «از مانورهای شدید جنگی به روش‌های متفاوت عملیات‌های ویژه تغییر فاز خواهد داد.»

به‌دنبال عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، ارتش این رژیم در اقدامی تلافی‌جویانه نوار غزه را هدف حملات بی‌وقفه قرار داده است به طوری که تاکنون درپی این حملات وحشیانه، بیش از ۲۳ هزار نفر که عمدتاً زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیده‌ و حدود ۲ میلیون فلسطینی کوچانده و آواره شده‌اند./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"کریس همسورث" بازیگری را بخاطر آلزایمر کنار گذاشت؟!