نتانیاهو: حزب الله ما را دست کم گرفته است


نتانیاهو: حزب الله ما را دست کم گرفته است

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه مدعی شد که حزب‌الله لبنان اسرائیل را دست‌کم گرفته است. 1 سیاسی 1402/10/19

حزب‌الله تصور می‌کرد ما تار عنکبوت هستیم اما ناگهان دید که چه نوع عنکبوتی !


نتانیاهو حین دیدار با نیروهای اسرائیلی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با لبنان گفت: «حزب‌الله سال ۲۰۰۶ ما را دست کم گرفت و باز هم دارد دست‌کم می‌گیرد.»

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل حین دیدار با گردان ۷۶۹ تصریح کرد: «تصمیم گرفتم در روزی که به سمت ما خمپاره ضدتانک شلیک شد به کریات شیمونا بیایم.» وی در اظهاراتی که ظاهراْ به توصیف آن زمان سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان از اسرائیل اشاره داشت گفت: «حزب‌الله تصور می‌کرد ما مثل تار عنکبوت هستیم اما ناگهان دید که چه نوع عنکبوتی.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: «آنها با قدرت عظیم و وحدت مردم و عزم راسخ برای احیای امنیت در شمال مواجه شدند.» تابستان سال ۲۰۰۶ میلادی رژیم صهیونیستی حمله‌ای گسترده‌ای و همه‌جانبه علیه لبنان آغاز کرد. به گفته تحلیلگران، اسرائیل در هفته ول جنگ مایل بود پایان جنگ را اعلام کند اما با اصرار آمریکایی‌ها تلاش کرد جنگ را ادامه‌دار کند تا بتواند دستاوردی برای خودش پیدا کند.

این جنگ سرانجام ۳۳ روز طول کشید و با تصویب قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد به پایان رسید. بعد از اتمام جنگ، رژیم اسرائیل به شکست خود اذعان کرد.

نتانیاهو امروز دوشنبه گفت: «ما هر کاری را انجام می‌دهیم تا امنیت را به شمال بازگردانیم و به خانواده‌های شما اجازه دهیم با امنیت به خانه‌شان برگردند و بتوانند که ما را نمی‌توان درگیر کرد. ما هر کاری لازم باشد انجام می‌دهیم. البته ترجیح ما این است که این کار بدون کمپین گسترده انجام شود اما این ما را متوقف نخواهد کرد.»

وی اضافه کرد: «نمونه‌ای از آنچه برای دوستانشان اتفاق می‌افتد را به آنها در جنوب نشان دادیم و همین اتفاق می‌تواند اینجا در شمال هم رخ بدهد. ما هر کاری را برای احیای امنیت انجام خواهیم داد.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

مقام‌های رژیم اسرائیل هدف نظامی خود در این جنگ را نابودی حماس اعلام کرده‌اند. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران، حتی در فلسطین اشغالی امکان تحقق این هدف را زیر سوال برده‌اند. به عنوان مثال «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی چند روز پیش در یک یادداشت در روزنامه هاآرتص نوشته بود که نتانیاهو خودش هم می‌داند که قادر به حذف حماس نیست.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس از زمان آغاز به کارش تا کنون از تلاش‌های مکرر رژیم اسرائیل برای حذف خود جان سالم به در برده است. متخصصان مسائل نظامی و سیاسی می‌گویند ساختار این سازمان به گونه‌ای طراحی شده که توان مقاومت در برابر توطئه‌ها برای نابودی خود را داشته باشد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول