ناب ترین میوه برای مشکلات کبدی + فیلم


ناب ترین میوه برای مشکلات کبدی + فیلم

رکنا: عناب داروی کبد چرب است.

به گزارش رکنا، میوه مناسب کبد چرب را خدمت تان معرفی کرده ایم. افرادی که درگیر کبد چرب و غلظت خون هستند عناب بخورند. افرادی که یبوست های مکرر دارند میوه عناب مصرف کنند. مخصوصا در این فصل. چون طبع عناب معتدل است و خشکی مزاج و حرارت بالای کبدتان را کاملا از بین می برد.

تاثیرات گیاهی عناب بر عملکرد کبد

بیلی‌روبین، یک متابولیت است که از نتیجه تجزیه گلبول‌های قرمز خون در کبد تولید می‌شود. افزایش غلظت این ماده می‌تواند نشان‌دهنده نقص در عملکرد کبد باشد. بر اساس یک مطالعه تجربی که بر روی گروهی از موش‌های صحرایی انجام شده، مشخص شد که مصرف عصاره عناب در دوزهای مختلف می‌تواند غلظت بیلی‌روبین را در خون کاهش دهد. این کاهش به میزان و دوز مصرفی عناب وابسته است. علاوه بر آن، کاهش چربی و کلسترول خون نیز در موش‌هایی که از این عصاره استفاده کرده بودند، مشاهده شد.

نتیجه‌گیری درباره خواص عناب برای کبد

عناب یک میوه است که با داشتن خواص متعدد طبیعی، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در میان گیاهان دارویی پیدا کند. ویژگی‌های آن در تقویت و حمایت از کبد بسیار قابل توجه است. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف عصاره عناب می‌تواند به بهبود عملکرد کبدی کمک کرده و غلظت بیلی‌روبین در خون را کاهش دهد. این خواص سبب شده تا عناب به عنوان یک ماده طبیعی در رژیم‌های غذایی و درمان‌های سنتی قرار بگیرد.


ناب ترین میوه برای مشکلات کبدی + فیلم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه طب سنتی و گیاهان دارویی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!