نصب 1000 کارتخوان در اتوبوس های خصوصی


نصب 1000 کارتخوان در اتوبوس های خصوصی

اجتماعی رکنا،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: باید با کمک مردم پایه‌گذار حمل و نقل برقی در پایتخت باشیم.

رکنا،محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دومین نشست «شهر گفت» با محوریت حمل و نقل که در پردیس پارک ملت با حضور گروه‌های مختلف مردمی و مدیران شهری برگزار شد، گفت: اساس کارم را بر مبنای اثرگذاری در حوزه ناوگان گذاشتم.

وی افزود: سال ۹۰ قراردادهای متروی تهران و کلانشهرها که عمدتا با چین منعقد می‌ شد، باعث شد که ۱۲۹۰ واگن وارد پایتخت بشود و ما غیر از ساخت بدنه کاری نمی کردیم، به طوری که تا کنون فقط گاهی بدنه را تغییر داده ایم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در پی سفر مدیریت شهری به چین داخلی سازی بوژی واگن ها محقق شد، گفت: تولید قطار ملی نیز به مراحل مطلوبی رسیده است.

هرمزی درباره شرایط حمل و نقل عمومی چین توضیح داد: نسبت به زمان پیش از کرونا ناوگان حمل ونقل عمومی شان تغییر کرده به طوری که اکنون تمام حوزه حمل و نقل عمومی شان مبتنی بر حمل و نقل برقی شده و از آلودگی خبری نیست.

وی با تاکید بر اینکه ۴۰ درصد خودروهای شخصی هم برقی سازی شده است، تصریح کرد: از شهریور ماه که وارد کسوت کنونی یعنی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شده ام، حمل ونقل پاک برایم اولویت است. باید بتوانیم ناوگان انبوه بر برقی را در شهر تهران به کار گیریم.

هرمزی با اشاره به دستاوردهای سفر چین تیم مدیریت شهری توضیح داد: انعقاد قرارداد برای ورود ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی، ۱۰ هزار ون و ۱۰۰ هزار موتور برقی گامی بود که در سفر به چین برای برقی سازی پایتخت برداشته باشد. تهران از ترافیک و آلودگی هوا رنج می برد و لازم است هرچه سریع تر به سمت حمل ونقل پاک گام برداشته شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه دنبال این هستیم تا بتوانیم طی دو سال آینده پروژه تراموای مسیر آزادی-تهرانپارس را عملیاتی کنیم، گفت: خودروهای برقی را در محدوده طرح ترافیک گسترش خواهیم داد. استفاده از موتورسیکلت‌های برقی را هم با کمک مردم توسعه می‌دهیم و اتوبوس های برقی را در شهر به کار می گیریم.

معاون شهردار تهران در پایان با بیان اینکه از کمک دولت برای گسترش این امر قدردانی می‌کنیم، تاکید کرد: باید با کمک مردم پایه‌گذار حمل و نقل برقی در پایتخت باشیم.

براساس این گزارش، محسن هرمزی در حاشیه دومین نشست «شهرگفت» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اساساً مجموعه مدیریت شهری مصمم به گفت و گو با مردم است. عنوان این برنامه نیز اگرچه «شهرگفت» طراحی شده، اما در واقع فضایی برای شنیدن موضوعات مردم و دغدغه‌های نخبگان است.

وی با اشاره به ضرورت گفت و گو میان مسؤلان ارشد شهری و نخبگان، اضافه کرد: در واقع رویداد شهرگفت فضایی برای صحبت با مردم، برای گرفتن ایده و به روز کردن برنامه‌های ما برای اداره شهر است. در برنامه امروز نیز برای حضور همه مردم فراخوان داده شده است. از مشارکت عموم شهروندان در اداره شهر استقبال می‌کنیم.

معاون شهردار تهران با یادآوری عقب‌ماندگی تاریخی زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی در سال‌های گذشته در پایتخت، بیان داشت: امروز با کمبودهای جدی در حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی مواجه هستیم. همانطور که در جریان هستید، در دوره قبل تنها ۱۳۰ دستگاه اتوبوس وارد شهر شد. با این وجود ششمین دوره مدیریت شهری اولویت خود را بر نوسازی زیرساخت‌های فرسوده حمل‌ونقل عمومی قرار داد. تا امروز ۷۴۰ دستگاه اتوبوس در دوره جدید وارد شده و بالغ بر ۲۰۰۰ دستگاه فعال در شهر است.

هرمزی با تأکید بر آنکه علیرغم تلاش‌های صورت‌گرفته فاصله زیرساخت‌های عمومی با ایده‌آل‌ها زیاد است، اظهار داشت: با این وجود اقدام مناسبی که برای جبران این عقب‌ماندگی های مفرط با همراهی دولت صورت گرفت، موضوع واردات اتوبوس‌های برقی است. نمونه اولین اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی تا بهمن‌ماه وارد کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: ۲ دستگاه اتوبوس برقی به عنوان نمونه در بهمن‌ماه وارد کشور خواهد شد. پس از آن قرارداد خرید ۲۱۹۴ دستگاه اتوبوس برقی از چین، وارد فاز اجرایی خواهد شد. با تفاهم صورت‌گرفته بنا است سری های بعدی اتوبوس‌ها در پارت‌های ۲۰۰ تایی هر ۲ ماه یک‌بار وارد کشور شوند.

معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه اتوبوس‌های جدید برقی تهران با تنها یک‌بار شارژ می‌توانند یک شبانه روز کامل به شهروندان سرویس ارائه کنند، افزود: این واردات به شرط انتقال تکنولوژی به شرکت‌های داخلی صورت خواهد گرفت. همچنین قرارداد واردات ۲۵هزار تاکسی برقی، ۱۰هزار ون و ۱۰۰هزار موتور برقی نیز نهایی شده است. امیدواریم این واردات به نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی کمک کند.

هرمزی با اشاره به اینکه فرایند اورهال اتوبوس‌های فرسوده نیز همزمان با واردات اتوبوس‌های برقی دنبال می‌شود، بیان کرد: امیدواریم تا پایان امسال عملیات بازسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری بی‌آرتی به پایان برسد. همچنین از ابتدای سال ۱۲ قطار مترو نیز اورهال شده است.

وی با بیان آنکه امیدواریم مجموع اقدامات صورت‌گرفته اوضاع حمل‌ونقل عمومی را تا سال آینده تا حدودی بهبود دهد، اظهار داشت: البته اثر واردات وسایل نقلیه جدید به صورت تدریجی نمایان خواهد شد.

معاون شهردار تهران همچنین درباره نصب سامانه کارت‌خوان‌های جدید در اتوبوس‌ها اعلام کرد: در تفاهم با وزارت دفاع در تلاش هستیم تا بالغ بر ۱۰۰۰ کارتخوان جدید در اتوبوس‌های خصوصی شهر نیز نصب و راه‌اندازی شود.

هرمزی با یادآوری آنکه در تلاش هستیم تا با مشارکت نخبگان و صاحب‌نظران طرح جدید ترافیک تهران را تهیه و تدوین کنیم، اظهار داشت: معتقد هستیم طرح فعلی موجبات مردگی مرکز شهر را فراهم کرده است. امیدواریم بتوان با ادغام طرح ترافیک و طرح زوج و فرد، محدوده طرح را کاهش داد. البته باید مقررات خاصی را برای تردد خودروهای برقی به ویژه در محدوده‌ مرکز شهر لحاظ کرد.


نصب 1000 کارتخوان در اتوبوس های خصوصی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی