بلینکن با 3 درخواست راهی تل آویو شد


بلینکن با 3 درخواست راهی تل آویو شد

وزیر خارجه آمریکا قرار است در دیدار خود با مسئولین اسرائیلی سه درخواست دولت آمریکا را از تل‌آویو مطرح کند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی اعلام کرد، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که سرگرم سفر دوره‌ای خود به خاورمیانه است با سه درخواست مشخص از رهبران اسرائیل به تل‌آویو سفر کرد.

این رسانه عبری زبان فاش کرد، اطلاعات رسیده به مراکز تصمیم گیری اسرائیل نشان می‌دهند که بلینکن قرار است فشارهایی را برای بازگشت آوارگان غزه به مناطق و محل زندگی اصلی شان وارد کند.

به نوشته هاارتص، پیام‌های ارسال شده از سوی بلینکن نشان می‌دهد که خواسته اول او اجازه یافتن ساکنان شمال نوار غزه به بازگشت به خانه‌های خویش است و این کار به رغم تمامی خرابی‌های صورت گرفته بر اثر تهاجم گسترده ارتش اسرائیل طی 90 و چند روز گذشته به این مناطق باید انجام شود.

منابع امنیتی در این رابطه تاکید کردند، بلینکن در این دیدار به وضوح و با شفافیت مسئله مذکور را مطرح خواهد کرد.

منابع آگاه همچنین به این رسانه خبر دادند، وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر خود از مسئولین اسرائیلی خواهد خواست تا ارتش اسرائیل حتما روش‌های عملیات نظامی خود را در غزه تغییر داده و تلاش کند تا مناطق مسکونی را هدف قرار نداده و افراد غیر نظامی را در معرض خطر قرار ندهد!

منابع آگاه به هاارتص گفتند، بیشترین نگرانی واشنگتن از به وجود آمدن یک بحران انسانی در جنوب نوار غزه است و قصد دارند به طرف اسرائیلی این پیام را تفهیم کنند که ارتش اسرائیل نباید از همان رویکردی که در شمال در پیش گرفته بود، استفاده کند.

این در حالی است که روزنامه یدیعوت آحارانوت در حاشیه پرداختن به برنامه سفر آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا به منطقه اعلام کرد، هدف اصلی وی از سفر به تل‌آویو آن ست که اطمینان حاصل کند اسرائیل تصمیم خود را برای ورود به فاز بعدی جنگ که با شدت کمتری ادامه خواهد یافت، گرفته است.

بلینکن با 3 درخواست راهی تل آویو شد

آحارانوت در عین حال فاش کرد، ارتش اسرائیل عملا وارد فاز سوم عملیات خود در غزه شده است اما این مسئله را رسانه‌ای نکرده بود، اما دولت آمریکا مایل است این مسئله رسما و علنا اعلام شود، زیرا اعلام کاهش شدت عملیات می‌تواند باعث شود تا حزب الله لبنان هم حاضر به پذیرش راه حل میانه‌ای در رابطه با درگیری خود با اسرائیل در طول مرزهای جنوبی‌اش بشود.

به زعم کارشناسان این رسانه، آمریکا به دنبال آن است تا با این کاهش تنش، زمینه دور کردن حزب الله از مناطق مرزی را هم از طریق مذاکراتی که فرستاده‌اش عاموس هوشستاین در بیروت انجام می‌دهد، فراهم شود.

گفتنی است این پنجمین سفر بیلنکن به فلسطین اشغالی از 7 اکتبر 2023 محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)