5 فرمانده حماس که دست اسرائیل به آن‌ها نرسیده است


5 فرمانده حماس که دست اسرائیل به آن‌ها نرسیده است

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر نهایت تلاش خود را داشته تا سران ارشد حماس را ترور کند که در این راه ناکام بوده است.

صالح العاروری ، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس چند شب قبل در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت به شهادت رسید. اسرائیل از پذیرش مسئولیت این حمله خودداری کرده است اما دیوید بارنیا، رئیس موساد، اشاره کرد که اسرائیل پشت این ترور بوده است، زیرا او گفت: «به هر مادر عرب اجازه دهید بداند که اگر پسرش در قتل عام [۷ اکتبر]شرکت داشته باشد، او حکم اعدام خود را امضا کرده است.»

به گزارش هندوستان تایمز، اسرائیل در این حمله وحشیانه یکی از فرماندهان حماس را که در فهرست ترورش قرار داشت به شهادت رساند. با این حال، پنج رهبر دیگر حماس هستند که اسرائیل از دستیابی به آن‌ها و ترور آن‌ها ناکام مانده است.

این پنج رهبر حماس هستند که در صدر فهرست ترور رژیم صهیونیستی قرار دارند:

یحیی سنوار: یحیی سنوار رهبر حماس در نوار غزه و مغز متفکر حمله ۷ اکتبر به اراضی اشغالی فلسطین و شهرک‌های صهیونیست نشین بود. او از سال ۲۰۱۷ مرد قوی غزه بوده و چهار حبس ابد را سپری کرده است. او یکی از ۱۰۲۷ زندانی امنیتی بود که در مبادله زندانیان با گیلعاد شلیط آزاد شدند.

اسماعیل هنیه: او رئیس دفتر سیاسی حماس است که پیشتر دستیار شخصی بنیانگذار حماس شیخ احمد یاسین شد. او در سال ۱۹۹۲ به لبنان رفت، اما یک سال و نیم بعد به اراضی اشغالی بازگشت و به مبارزه علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی ادامه داد.

محمد ضیف: محمد ضیف فرمانده کل فعلی گردان‌های القسام رهبری نیرو‌های نظامی حماس را بر عهده دارد و گفته است که طراح حملات استشهادی متعددی بوده است. اسرائیل مدعی شد که او سپس به نظارت بر حملات موشکی حماس و جنگ تونل‌ها پرداخت و به برنامه‌ریزی حملات ۷ اکتبر نیز کمک کرد. او در صدر فهرست افراد تحت تعقیب اسرائیل قرار دارد و از هفت حمله تروریستی اسرائیل جان سالم به در برده است.

5 فرمانده حماس که دست اسرائیل به آن‌ها نرسیده است

مروان عیسی: مروان عیسی معاون محمد ضیف و شخصیت نظامی شماره دو حماس است. مروان عیسی یکی از مخفی‌ترین رهبران حماس به حساب می‌آید که قبل از دستگیری توسط اسرائیل یک بسکتبالیست ماهر بود. گزارش شد که او نقش اصلی را در تبادل زندانیان ماجرای گیلعاد شلیط بازی کرد.

محمد سنوار: او برادر کوچکتر یحیی سنوار و فرمانده تیپ خان یونس حماس است. او از شش عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی جان سالم به در برده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماس تلفنی بورل با حسین امیرعبداللهیان