کنایه‌پراکنی خواننده‌ها بر سر اجرای زنده در کنسرت


کنایه‌پراکنی خواننده‌ها بر سر اجرای زنده در کنسرت

دنیای اقتصاد : اجرای زنده یا پلی‌بک؟ این چالش جدید کنسرت‌های موسیقی در ایران است. انتشار ویدئوهایی زننده از اجرای پلی‌بک برخی خواننده‌های موسیقی پاپ در دو سه سال اخیر باعث شده تا بسیاری از هنردوستان و مخاطبان کنسرت‌ها نسبت به اجرای غیرزنده بدبین شوند و حاشیه‌ها درباره برخی گروه‌های موسیقی افزایش پیدا کند.

کنایه‌پراکنی خواننده‌ها بر سر اجرای زنده در کنسرت

این موضوع البته موجب رد و بدل شدن کنایه‌های بسیاری در میان فعالان بازار موسیقی هم شده است. در روزهای اخیر نیز جدال میان گروه‌ها در این باره افزایش پیدا کرده است. در‌حالی‌که اجرای زنده گروه علیرضا قربانی در کنسرت‌های اخیر او بسیار مورد توجه قرار گرفته و در یکی از کنسرت‌ها ایجاد مشکلی در صدای قربانی موجب همخوانی جمعیت در سالن شد و بازتاب زیادی پیدا کرد، برخی خواننده‌ها تلاش کرده‌اند تا اتهام پلی‌بک‌خوانی را از خود دور کنند.

در تازه‌ترین نمونه از چالش اجرای زنده، محسن یگانه، خواننده مطرح و محبوب موسیقی پاپ، در یکی از کنسرت‌هایش گفته او و گروهش تنها گروه‌هایی هستند که اجرای تماما زنده را روی صحنه می‌برند و «هیچ صدایی از لپ‌تاپ پخش نمی‌شود». در واقع در بسیاری از کنسرت‌ها برخی صداها به صورت طراحی‌شده از سوی سیستم‌های پخش برای مخاطبان ساخته و ارائه می‌شود و خواننده و برخی سازها اجرای زنده دارند؛ اما نکته‌ای که یگانه به آن اشاره کرده بسیار حاشیه‌برانگیز است. اتهامی که او به دیگر گروه‌ها وارد کرده واکنش‌هایی هم در پی داشته است.

این ادعای محسن یگانه حالا با واکنش سیروان خسروی رو‌به‌رو شده است و این خواننده در پاسخی تند به یگانه، گفته: «اگر تنظیم برای اجرای زنده خوبی نداشته باشی لایو بودن یا نبودن موسیقی هیچ تاثیری ندارد. مهم این است که اگر لایو اجرا می‌کنی جوری باید اجرا کنی که شک کنند و بگویند پلی‌بک است یا لایو. یا در استودیو بوده یا نبوده. این دروغ است. خیلی از گروه‌ها هستند که اجراهایشان کاملا لایو است. خود ما ۹۵درصد لایو روی صحنه اجرا می‌کنیم.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !