انفجار بمب در پاکستان / کشته شدن 5 نیرو‌ی امنیتی


انفجار بمب در پاکستان / کشته شدن 5 نیرو‌ی امنیتی

در ادامه حملات تروریستی در پاکستان، انفجار بمب در روز دوشنبه در شمال غربی این کشور به کشته شدن دستکم ۵ نفر و جراحت ۱۴ نفر دیگر منجرشد.

انفجار بمب در پاکستان / کشته شدن 5 نیرو‌ی امنیتی

به گزارش راهبرد معاصر؛ مقام‌های امنیتی پاکستان روز دوشنبه اعلام کردند که بر اثر حمله تروریستی و انفجار بمب در شمال غربی این کشور چند پلیس و نیرو‌های امنیتی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری «شینهوا» این بمب نزدیک یک خودروی پلیس در استان «خیبر پختونخوا» در شمال غربی پاکستان منفجر شد که بر اثر آن پنج پلیس و نیرو‌های امنیتی کشته و دستکم ۱۴ نفر دیگر زخمی شدند.

در پی این حادثه، نیرو‌های امنیتی وامدادی به منطقه رسیدند و مجروحان را به بیمارستان منتقل کردند. گفته می‌شود حال چند نفر از مجروحان این حادثه تروریستی وخیم است.

اینک نیرو‌های امنیتی منطقه را محاصره کرده وعملیات جست‌وجو در مناطق اطراف را آغاز کرده‌اند. تاکنون هیچ گروه یا فردی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

نیرو‌های امنیتی پاکستان اخیرا ده‌ها تروریست عضو گروه «تحریک طالبان» را طی عملیات ویژه دستگیر کردند. نیرو‌های امنیتی پاکستان این افراد را در استان «پنجاب» در شرق پاکستان دستگیر کردند.

«انورالحق کاکار»، نخست وزیر موقت پاکستان اعلام کرده که این کشور از زمانی که طالبان در افغانستان مجددا به قدرت رسید، شاهد افزایش ۶۰ درصدی حملات تروریستی بوده است.

وی گفت: «ما نگرانیم، زیرا گروه‌هایی مانند طالبان پاکستان در خاک افغانستان ساکن هستند. اردوگاه‌های آموزشی در خاک آنهاست و برای ما نگران کننده است.»

گذرگاه مرزی «تورخم» در استان خیبر پختونخوا در شمال غربی پاکستان اخیرا پس از تبادل آتش بین نیرو‌های پاکستان و طالبان بسته شد و صد‌ها دستگاه کامیون حامل کالا‌های ضروری در هر دو طرف سرگردان شدند. / فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال فینیکس - مینسوتا 10 اردیبهشت 1403