نامه دفتر تحکیم وحدت درباره الزامات و رویکرد فساد ستیزی دولت


نامه دفتر تحکیم وحدت درباره الزامات و رویکرد فساد ستیزی دولت

دفتر تحکیم وحدت در نامه ای به سخنگو دولت نکاتی را درباره رویکرد فسادستیزی دولت سیزدهم مطرح کرد.

نامه دفتر تحکیم وحدت درباره الزامات و رویکرد فساد ستیزی دولت

به گزارش راهبرد معاصر؛ دفتر تحکیم وحدت در نامه ای به بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، پیرو اتفاقات اخیر چای دبش،⁩ نکاتی را درباره رویکرد و الزامات مبارزه با فساد در دولت سیزدهم مطرح کرد.

در بخشی از این نامه با اشاره به موضوع فساد رخ داده در پرونده چای دبش و بی نظارتی های رخ داده در آن و اطلاع رسانی دولت در این خصوص آمده است: با توجه به موج های رسانه ای اخیر از سوی رسانه های اصلاح طلب و معاند خارجی، تلاش های زیادی به صورت هدفمند و با برجسته کردن کلید واژه های مشخص در جهت سیاه نمایی و مایوس سازی مردم به وقوع پیوسته است. به همین دلیل به ذکر چند نکته پیرامون این اتفاق خواهیم پرداخت:

1. همانطوری که تاکنون ابعاد این پرونده تاحدودی مشخص شده و با توجه به مدت طولانی استفاده اقای رحیمی از رانت برای پیش برد اهداف خود، نیاز است تا به صورت دقیقی پرونده بررسی شود. طبق شواهد، ارگان های زیادی ازبخش های مختلف وزارت جهاد کشاورزی، بخش هایی ذیل وزارت صمت نظیر سازمان توسعه تجارت ، سازمان گمرک، سازمان استاندارد، سازمان غذا و دارو گرفته تا بانک هایی دولتی و خصوصی در این پرونده دخیل بوده و باید سابقه تصمیم گیری های افراد مختلف در این دستگاه ها از سال 98 بررسی شود.

اینکه برای مدیرعامل شرکت دبش سابقا نیز پرونده هایی تشکیل شده و تخلفاتی داشته و باز تخصیص ارز به ان ادامه داشته است، نشان می دهد که اگر زودتر با این دست تخلفات برخورد می شد، مانع از گسترش آن بود و شاهد اخلال در روند تخصیص ارز متناسب با نیاز های اساسی کشور نبودیم. خط قرمز دولت باید برخورد جدی با تمام متخلفین در پست های مختلف ولو وزارت، باشد. اهمال کاری در برخورد کامل با متخلفین منجر به تکرار این قبیل مسایل در زمینه های دیگر می شود.

با توجه به اینکه رویکرد فسادستیزی و تلاش برای مبارزه با آن، از ابتدای دولت مورد توجه جدی بوده و در مصادیق مختلف نیز این مورد را شاهد هستیم، نیاز است تا با شناسایی عوامل مختلف دخیل در این پرونده، نه تنها با متخلفین برخورد جدی ( و نه صرفا برکناری) صورت پذیرد بلکه اگر ساختارهایی نیز موجب این شده که در این سال ها ، ارگان های نظارتی به وقوع اتفاقاتی نظیر این اشراف پیدا نکنند، در اسرع وقت ابتدا شناسایی و ارزیابی شده و سپس اصلاح شوند تا شاهد سو مدیریت ها در واردات کالا های اساسی به کشور بدون توجه به نیاز های موجود نباشیم.

2. براساس منویات مقام معظم رهبری، فساد ستیزی از جمله افتخارات برجسته نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هست ، بنابراین معاندین و دشمنان این نظام، به وسیله سیاه نمایی سعی در تخریب این چهره داشته و دارد. مشخصا در مسیله فساد چای دبش، از حدود یک ماه پیش شاهد اخبار کذب و اشتباه از سوی رسانه های اصلاح طلب و پروژه بگیر داخلی بودیم که امتداد خط خبری رسانه های معاند خبری در خارج از کشور بودند و گاها موجب تولید محتوا برای آنان نیز می شدند.

با توجه به اینکه دولت محترم سیزدهم باید پیشرو ترین پایگاه اطلاع رسانی درباره این اتفاق با اطلاعات و اخبار صحیح باشد، شاهد کم محلی و بی توجهی جدی به افکار عمومی هستیم که زمینه اعتمادزدایی را برای رسانه های مخالف فراهم می کند. با توجه به درپیش بودن انتخابات و موج های خبری که تاکنون در فضای مجازی رخ داده، دولت محترم سیزدهم باید هرچه سریع تر نسبت به برخورد جدی با متخلفین اهتمام ورزیده و با انتشار شفاف اخبار در این زمینه ، نقش از دست رفته خود را در مدیریت افکار عمومی و پاسخگویی نسبت به مردم بازیابد.

در صورتی که تحولی در روند مربوطه اتخاذ نشود، باید شاهد اثر تخریبی این ماجرا در انتخابات اسفند ماه بوده و قصور دولت در این زمینه برهمگان عیان است.

3. با توجه به درپیش بودن انتخابات و تلاش رسانه های معاند به شیوه های مختلف در کاهش مشارکت در آن، نیاز است شاهد انسجام رفتار و رویکرد در بدنه حکمرانی کشور باشیم. لزوم همدلی قوه مجریه و قضاییه در حل مشکلات کشور، زمینه نفوذ ضدانقلاب را مسدود می کند. حال ما شاهد بعضا رفتارهایی در نسبت دو قوه هستیم که گویای اختلاف هایی در لایه مدیریتی این دو قوه می باشد. در حالی که رهبر انقلاب نیز سابقا ذکر کردند رویکرد دو قوه باید نسبت به هم تخریبی نبوده و رویکرد تقریبی داشته باشند.

همچنین نظیر نسبت دو قوه، در خود قوه مجریه نیز شاهد صحبت های مختلف میان مسئولین دولت در رابطه با این اتفاق هستیم که گاهی با هم در تناقض می باشد. انتظاری که از شما می رود این است که اطلاع رسانی ها را مدیریت کرده و تصویر واحدی از مواجه دولت با مسیله نشان دهید تا افکار عمومی نیز بتوانند در خصوص اخبار و گزارشات، اعتماد لازم را به دولت داشته باشند./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است