جدیدترین دروغ بزرگ درباره سقوط هواپیمای اوکراینی ! / آماده باش امدادگران قبل از سقوط هواپیما !


جدیدترین دروغ بزرگ درباره سقوط هواپیمای اوکراینی ! /  آماده باش امدادگران قبل از سقوط هواپیما !

هلال احمر آماده باش قبل از سقوط هواپیمای اوکراینی و تلاش 5 روزه نیروهای امدادی برای جمع آوری و پاکسازی منطقه سقوط هواپیمای اوکراینی در سال حادثه ، جمع آوری نیروهای هلال احمر به طور گسترده از نقاط مختلف در منطقه ، آن هم چند روز قبل از اصابت موشک ها به هواپیما و وقوع این حادثه تلخ را اخباری به دور از واقعیت اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار رکنا، شب گذشته یکی از شبکه های فارسی زبان خارج از کشور در خصوص روز حادثه دلخراش هواپیمای اوکراینی مستندی منتشر کرد که مدعی بود، اطلاعات آن بر گرفته از داده های یک امدادگر هلال احمر که در زمان حادثه در محل حضور یافته بوده است. در فیلم به نکاتی اشاره شده بود که نیاز به توضیح از سوی مسئولان هلال احمر کشور داشت.

به طور مثال مطرح شده بود که از ساعاتی قبل ، نیروهای امدادی هلال احمر در چندین تیم به محلی نزدیک نقطه سقوط هواپیمای اوکراینی برده و اسکان داده شده بود و علت این کمپ امدادی را برگزاری مانور بیان کرده بودند. یا مطرح شده بود که عملیات جمع آوری اجساد و پاکسازی منطقه 5 روز به طول انجامید. از دودهایی گفته شده بود که فضای منطقه را فرا گرفته و امدادرسانی را سخت کرده بود. تاکید شده بود، گوشی های همراه امدادگران را گرفته بودند تا تصاویر به بیرون منتشر نشود و از اصرار افرادی برای جمع و جور کردن فضا و خروج از منطقه سخن گفته شده بود.

یک منبع آگاه در هلال احمر که در روز 18 دی ماه سال 1398 در محل سقوط هواپیمای اوکراینی حضور داشت با تاکید بر اینکه صحبت های مطرح شده بر اساس واقعیت نیست و صحت ندارد گفت:هیچگونه مانوری در آن ایام پیش بینی ‌و برگزار نشده بود.درآن ایام تیم های واکنش سریع در استان‌ها ۱۵ نفر بود نه هشتاد نفر.

این فرد تاکید داشت : کار جمع آوری اجساد تا اذان ظهر همان روز 18 دی ماه 1398 تمام شد. فقط یک تیم احتیاطی در منطقه باقی ماند تا اگر لازم بود با فرماندار شهرستان جهت جستجوی بیشتر همان کاری کند که این تیم هم بعد از چند ساعت از محل خارج شد.

این منبع آگاه در هلال احمر در ادامه افزود: روز حادثه پس از فراخوان به تیم های امدادی برای حضور در محل سقوط، بالای سیصد نفر امدادگر در منطقه حضور یافتند که به صورت پشتیبانی منطقه را جستجو می‌کردند.دود و مواد شیمیایی در منطقه نبود. اجساد متاسفانه پراکنده بودند که جمع آوری شدند و در کیسه جسد تحویل داده شدند.


جدیدترین دروغ بزرگ درباره سقوط هواپیمای اوکراینی ! /  آماده باش امدادگران قبل از سقوط هواپیما !

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفسیر و راز دیدن عدد 00:00 و زمان نفوذ فرشته ها در ایام هفته