عقرب‌ ها با 43 کیلو شیشه بازداشت شدند


عقرب‌ ها با 43 کیلو شیشه بازداشت شدند

جانشین پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا از انهدام باند عقرب۲ که اعضای آن اقدام به تهیه و توزیع قرص‌های روانگردان در شهر تهران کرده بودند، خبر داد 1 حوادث 1402/10/18

انهدام باند عقرب 2 با 43 کیلو شیشه

سردار نصرت اله برین در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر در راستای ریشه‌یابی و ردگیری پرونده های منجر به کشف قاچاق مواد مخدر در فضای مجازی و یافتن سرنخی از اقدامات مجرمانه در بستر فضای حقیقی با صفحه‌ای به آدرس معلوم مواجه شدند که گردانندگان آن اقدام به تبلیغ برای فروش مواد روانگردان و توزیع قرص‌های لاغری از طریق فضای‌مجازی کرده بودند.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت و وسعت اقدامات مجرمانه، پس از شناسایی هویت واقعی کاربر این صفحه، مشخص شد نامبرده سرکرده یکی از باندهای توزیع کننده قرص‌های روانگردان در سطح کشور است. در همین راستا نیز ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با تمرکز شبانه‌روزی بر ارتباطات این فرد، سایر اعضای باند را نیز مورد شناسایی و تحت رصد دقیق قرار دادند. در جریان این بررسی‌ها همچنین مشخص شد که اعضای این باند عنوان عقرب۲ را برای گروه مجرمانه خود انتخاب کرده‌اند.

برین با بیان اینکه با اشراف اطلاعاتی کامل بر فعالیت مجرمانه این باند، مخفیگاه، انبار و محل دپو قرص‌های روانگردان در جنوب تهران مورد شناسایی قرار گرفت، گفت: در ادامه هماهنگی با مقام قضایی انجام شد و ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با اجرای یک عملیات ضربتی، سرکرده و دو نفر از اعضای باند را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

جانشین پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا با اشاره به بازرسی ماموران از محل دستگیری این افراد، گفت: در جریان بازرسی ماموران بیش از ۴۳ کیلوگرم پودر آغشته به مواد مخدر شیشه، تعداد ۱۱۷ هزار عدد قرص روانگردان و ... از مخفیگاه متهمان کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه صفحه متهمان نیز از دسترس خارج شد، گفت: متهمان در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کردند. در ادامه نیز برای ادامه روند رسیدگی به جرم به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شدند. تحقیقات تکمیلی ماموران نیز در این خصوص ادامه دارد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول