سخنگوی صنعت آب کشور: 26 استان کشور با کمبود بارش مواجه‌اند


سخنگوی صنعت آب کشور: 26 استان کشور با کمبود بارش مواجه‌اند

سخنگوی صنعت آب در نشست خبری با جزئیات میزان بارش باران در کشور، وضعیت آب‌های پشت سد‌ها و همچنین برنامه‌های وزارت نیرو برای تامین آب شرب و کشاورزی پرداخت.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «عیسی بزرگ‌زاده» سخنگوی صنعت آب در نشست خبری با حضور خبرنگاران درباره میزان بارش باران در سال آبی جاری گفت: بر اساس آخرین برآورده های انجام شده تاکنون ۴۸.۲ میلیمتر بارش باران صورت گرفته که نسبت به سال آبی گذشته و همچنین در مقایسه با مقدار بارش متوسط دراز مدت ۵۵ ساله به ترتیب کاهش ۲۱ درصدی و همچنین ۴۰ درصدی داشته است.

سخنگوی صنعت آب کشور: 26 استان کشور با کمبود بارش مواجه‌اندسخنگوی تصریح کرد: در سال آبی گذشته ۶۰.۹ میلیمتر بارش انجام شده بود اما در سال آبی امسال این عدد به ۴۸.۲ میلیمتر رسیده که نشان از کاهش ۲۱ درصدی بارش ها دارد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون جیره بندی آب در تهران هم توضیح داد: چنین چیزی پیش بینی نشده و در حال حاضر به جای جیره بندی مدیریت مصرف آب در دستور کار قرار دارد. در صورتی که مصرف‌کنندگان در مصرف آب ۱۵ درصد صرفه‌جویی کنند مشکلی پیش نخواهد آمد.

بزرگ‌زاده همچنین در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت تامین آب شرب سیستان و بلوچستان و تحقق آن از طریق حق آبه هیرمند هم گفت: وزارت نیرو برای تامین آب استان سیستان و بلوچستان را به همسایه‌ بداخلاق و بد عهد خود وا نگذاشته است.

پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید