5 مهاجم خطرناک جام ملت‌های آسیا به انتخاب AFC


5 مهاجم خطرناک جام ملت‌های آسیا به انتخاب  AFC

رکنا: مهاجم تیم ملی فوتبال ایران از نگاه سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، یکی از زهردارترین مهاجمان هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا به شمار می‌رود.

به گزارش رکنا، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در فاصله چهار روز تا آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023، گزارشی درباره پنج مهاجمی که بزرگترین تهدید برای دروازه رقبا محسوب می‌شوند، تهیه کرد که مهدی طارمی از ایران یکی از این بازیکنان است.

این سایت درباره مهاجم شماره 9 تیم ملی ایران نوشت: «طارمی در بهترین فُرم دوران فوتبالی خودش قرار دارد. مهاجم ایران در صعود تیم ملی ایران به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 سه بار موفق به گلزنی شد. با این حال طارمی به دلیل کارت زرد دومی که در مرحله یک چهارم نهایی مقابل چین دریافت کرد، از بازی در نیمه نهایی محروم شد و در دیدار با ژاپن که به شکست 3 بر صفر ایران انجامید، غایب بود.

این بازیکن 31 ساله آمار تأثیرگذار 12 گل ملی در سال تقویمی 2023 را به ثبت رساند؛ از جمله به‌خاطر هت‌تریک مقابل افغانستان و قرقیزستان در تورنمنت کافا (تیم‌های ملی عضو فدراسیون کشورهای آسیای مرکزی) و نیز گلزنی مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان.

طارمی همچنین بازیکنی کلیدی برای پورتو محسوب می‌شود و کفش طلای فصل گذشته لیگ برتر پرتغال را با 22 گل برنده شد. او در پنجمین سال حضور در پرتغال، به کسب افتخار ادامه می‌دهد و همه این موارد نشان‌دهنده این است که طارمی بازیکنی تماشایی در قطر خواهد بود».

المعز علی از قطر، هوانگ هی‌چان از کره جنوبی، علی مبخوت از امارات و آیاسه یوئدا از ژاپن، سایر مهاجمانی هستند که از نگاه AFC دروازه رقبا را بیشتر از هر بازیکنی تهدید می‌کنند.


5 مهاجم خطرناک جام ملت‌های آسیا به انتخاب  AFC

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ استقبال از ضیافت شام کاخ سفید با تظاهرات ضداسرائیلی