بیمه آسیا و دنیای دیجیتالی امروز


بیمه آسیا و دنیای دیجیتالی امروز

بیمه آسیا در سال‌های اخیر مسیر توسعه و دیجیتالی شدن را در بالاترین سطح پیگیری کرده است. به گزارش بانکداری ایرانی، در حقیقت دنیای امروز با سرعت بالایی در حال تغییر است و فضایی مانند هوش مصنوعی نشان داده است که اگر شرکتی در فضای تکنولوژی و فناوری...

بیمه آسیا و دنیای دیجیتالی امروز

بیمه آسیا در سال‌های اخیر مسیر توسعه و دیجیتالی شدن را در بالاترین سطح پیگیری کرده است.

به گزارش بانکداری ایرانی، در حقیقت دنیای امروز با سرعت بالایی در حال تغییر است و فضایی مانند هوش مصنوعی نشان داده است که اگر شرکتی در فضای تکنولوژی و فناوری فعال نباشد قطعا دوام چندانی در بازار امروز نخواهد داشت و نکته مهم تر اینکه اگر دیگر شرکت ها و حتی صنعت بیمه ایران نخواهد با سرعت وارد این فضای جدید فناوری شود، در این صورت، شرکتی که زودتر از همه ورود کند و بسترسازی لازم را انجام دهد موفق خواهد بود. آنهایی که در دنیای امروز سنتی فکر می کنند جایگاهی درآیند بازار بیمه نخواهند داشت.

بر اساس این گزارش، شرکت بیمه ای مک کینزی تخمین زده است که به لطف هوش مصنوعی و تکنیک های یادگیری ماشین ، ۲۵ درصد صنعت بیمه در سال ۲۰۲۵ اتوماتیک خواهد شد. ۵۰ تا ۶۰ صد از فرآیندهای پشت دفتر به صورت خودکار انجام خواهد شد. داده های بیشتر می توانند قیمت گذاری بهتر را افزایش دهند و باعث افزایش سودآوری شوند.

همچنین شاهد افزایش تعداد دستگاه های مصرفی متصل مانند اتومبیل ، ردیاب های تناسب اندام ، دستیارهای خانگی ، تلفن های هوشمند و ساعت های هوشمند خواهیم بود.

پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ معادل ۴۲ میلیارد دستگاه متصل به اینترنت اشیا در سطح جهان استفاده شود این رقم دیتای بالایی در اختیار شرکت های بیمه برای بررسی بازار خود قرار خواهد داد.

حال با این سرعتی که دنیای بیمه در حال حرکت است ، صنعت بیمه در ایران پویایی زیادی ندارد و و تنها چند شرکت بصورت جدی پیگیر این فضای جدید هستند.

بیمه آسیا یکی از جمله بیمه گر هایی است که از سالیان قبل پیگیر هوش مصنوعی و تحولات پیرمون ان بوده است. در سال 1398 که هنوز هیاهوی هوش مصنوعی دنیا را نگرفته بود بیمه آسیا مقاله ای در این زمینه منتشر کرده و از تهدیدهای آن سخن گفته که می تواند امروز راهگشای دیگر شرکت های صنعت بیمه باشد.

در واقع این نظر اصلی مدیران ارشد بیمه آسیاست که باید وارد فضای جدید دیجیتالی شد و از تغییر نهراسید.
در همین رابطه، چندی پیش، مدیرعامل بیمه آسیا طی گفت و گویی گفته بود:« نسل جدید، نسلی است که دوست دارد امکانات و خدمات سریعی را دریافت کند و صنعت بیمه با توجه به نسل جدید باید طراحی های جدیدی در محصولات داشته باشد، صنعت بیمه نمی تواند درهای توسعه را بر روی خود ببندد.شرکت های بیمه ای باید به این سمت بروند و باید خود را تقویت کنند تا بتوانند به صورت آنلاین خدمات ارائه دهند از صدور گرفته تا خسارت.»

این نگاه مدیرعامل بیمه آسیا در عمل هم پیاده شده است. و مدیرعامل بیمه آسیا عضو شورای سیاستگذاری دومین کنفرانس ملی تحول دیجیتالشده است که نشان از عزم جدی این شرکت و مدیران آن برای فعالیت در عرصه های نوین است.

اقدامات زیادی در این حوزه انجام شده است. مثلا در دوران کرونا که اوج بحرانی خاص بود، بیمه آسیا با راه اندازی اپلیکیشن «آسیابرتر» توانست خدمات زیادی در بستر دیجیتالی و حتی اندکی با بهره گیری از هوش مصنوعی نه در سطح کلان فعالیت کرد. نرم افزارها و اپلیکیشن های زیادی در این زمینه از سوی بیمه اسیا ارائه شده است.

این اقدامات در عملکرد شرکت نیز تاثیر به سزایی داشته و سبب رشد و توسعه شرکت شده است. تا جایی که پرتفوی بیمه آسیا در پایان پاییز 1402 به رقم 20 هزار و 395 میلیارد تومان رسید که نسبت به 9 ماه نخست سال گذشته نشان از رشد 52 درصدی دارد. به این ترتیب این بیمه‌گر با سرمایه ثبت شده 31 هزار میلیارد ریالی به جایگاه دوم از حیث میزان فروش بیمه در بین شرکت‌های بیمه‌گر غیردولتی برگشت و انتظار می‌رود که درآمد آسیا در پایان سال با رکورد تازه مواجه شود.

این رشد عملکرد بیمه آسیا برخلاف تصور بسیاری از رسانه ای نزدیک به صنعت بیمه اقدامات سنتی نیست بلکه تحولات نوینی است که بیمه آسیا در پیش گرفته است و توانسته از بازار پر از رقابت امروز همچنان فاصله خود را با دیگر شرکت های بیمه خصوصی حفظ کند و تکتاز بیمه خصوصی ایران باشد.

علی سوری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم