پیشتازی موستانگ در آمار فروش آخرین سال حضور کامارو و چلنجر در بازار


پیشتازی موستانگ در آمار فروش آخرین سال حضور کامارو و چلنجر در بازار

فورد موستانگ با فروش ۴۷,۵۵۶ دستگاه در سال ۲۰۲۳، بالاتر از دوج چلنجر با ۴۴,۹۶۰ دستگاه و شورلت کامارو با ۳۱,۰۲۸ دستگاه قرار گرفته است. فورد موستانگ با پشت سر گذاشتن دوج چلنجر و شورلت کامارو، رسماً عنوان پرفروش‌ترین ماسل کار سال ۲۰۲۳ در بازار...

فورد موستانگ با فروش ۴۷,۵۵۶ دستگاه در سال ۲۰۲۳، بالاتر از دوج چلنجر با ۴۴,۹۶۰ دستگاه و شورلت کامارو با ۳۱,۰۲۸ دستگاه قرار گرفته است.

فورد موستانگ با پشت سر گذاشتن دوج چلنجر و شورلت کامارو، رسماً عنوان پرفروش‌ترین ماسل کار سال ۲۰۲۳ در بازار آمریکا را از آن خود کرده است. طبق آماری که توسط فورد منتشر شده، این شرکت سال گذشته مجموعاً ۴۸,۶۰۵ دستگاه موستانگ فروخته است که افزایش ۲.۲ درصدی را نسبت به فروش ۴۷,۵۵۶ دستگاه سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد. در سه‌ماههٔ چهارم سال ۲۰۲۳ موستانگ فروش بسیار خوبی را تجربه کرده زیرا ۱۳,۲۹ دستگاه فروخته که نسبت به ۱۰,۹۶۸ دستگاه سه‌ماههٔ چهارم سال ۲۰۲۲، افزایش قابل‌توجه ۲۱.۲ درصدی داشته است.

پیشتازی موستانگ در آمار فروش آخرین سال حضور کامارو و چلنجر در بازار

همین عملکرد خوب در سه‌ماههٔ چهارم باعث شد موستانگ بتواند عنوان پرفروش‌ترین عضلانی سال ۲۰۲۳ را از دوج چلنجر بگیرد. فروش چلنجر در این سال با کاهشی ۱۸ درصدی نسبت به ۵۵,۰۶۰ دستگاه سال ۲۰۲۲ به ۴۴,۹۶۰ دستگاه رسیده است. همچنین فروش این خودرو در سه‌ماههٔ چهارم سال ۲۰۲۳ کاهش قابل‌توجهی داشته و از ۱۲,۹۶۶ دستگاه سال ۲۰۲۲ به ۹,۶۱۰ دستگاه رسیده است زیرا دوج رسماً با چلنجر خداحافظی کرد و در ۲۲ دسامبر به تولید آن پایان داد.

پیشتازی موستانگ در آمار فروش آخرین سال حضور کامارو و چلنجر در بازار

این فقط چلنجر نیست که از بازار کنار می‌رود زیرا شورلت هم در اواسط دسامبر به تولید نسل ششم کامارو پایان داد. ماسل کار شورلت اما در آمار فروش فاصلهٔ زیادی با چلنجر دارد زیرا در سال ۲۰۲۳ تنها ۳۱,۰۲۸ دستگاه فروخته است. البته هرچند این رقم به میزان قابل‌توجهی کمتر از فروش چلنجر و موستانگ است اما نسبت به فروش ۲۴,۶۵۲ دستگاه سال ۲۰۲۲ افزایش چشمگیر ۲۵.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

پیشتازی موستانگ در آمار فروش آخرین سال حضور کامارو و چلنجر در بازار

بنابراین، این آخرین باری است که آمار فروش سه ماسل کار آمریکایی باهم مقایسه می‌شود و با کنار رفتن چلنجر و کامارو، فورد موستانگ یکه‌تاز این بازار خواهد شد. البته این یکه‌تازی خیلی طول نخواهد کشید زیرا دوج قصد دارد چارجر را به یک کوپهٔ عضلانی دودر تبدیل کند که به‌صورت تمام الکتریکی تولید خواهد شد اما ظاهراً قرار است نسخهٔ بنزینی آن‌هم با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو ساخته شود؛ بنابراین، درحالی‌که مشخص نیست چلنجر هم احیا خواهد شد یا نه اما میدانیم که دوج به‌طور کامل از بازار ماسل کارها خارج نخواهد شد. در مورد کامارو اما نمی‌توان چنین گفت زیرا انتظار می‌رود این خودرو در قالب یک سدان الکتریکی و یا حتی کراس‌اوور الکتریکی احیا شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری