چرا کسی سهام استقلال و پرسپولیس را نمی‌خرد؟


چرا کسی سهام استقلال و پرسپولیس را نمی‌خرد؟

عرضه سهام پرسپولیس و استقلال که قرار بود هفته گذشته در بازار سرمایه انجام شود، به تعویق افتاد و به تاریخ 26 دی‌ماه موکول شد. فرابورس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این عرضه به دلیل عدم دریافت تقاضای خرید از سوی متقاضیان، متوقف شده است. ما چرا کسی سهام استقلال و پرسپولیس را نمی‌خرد؟

چرا کسی سهام استقلال و پرسپولیس را نمی‌خرد؟

به گزارش راهبرد معاصر؛ سازمان خصوصی‌سازی در تلاش است، برای سومین بار سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را در فرابورس عرضه کند. این دو باشگاه که از بزرگترین و پرطرفدارترین باشگاه‌های فوتبال ایران هستند، در سال 1401 به شرکت سهامی عام تبدیل شدند و قرار بود امسال در راستای واگذاری دارایی‌ها و مولدسازی اموال دولت، 51 درصد از سهام آنها به صورت کنترلی و مدیریتی عرضه شود. عرضه‌ای که البته سال گذشته هم یک بار انجام شده و به علت نبود خریدار بی‌نتیجه مانده بود.

عرضه اولیه سهام این دو باشگاه که قرار بود هفته گذشته انجام شود، دوباره به دلیل نبود متقاضی لغو شد. این دومین بار بود که عرضه سهام این دو باشگاه به دلیل نبود متقاضی بی‌نتیجه می‌ماند. پیش از این، عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس در سال 1401 نیز به همین دلیل لغو شده بود.

در این میان شایعاتی نیز مطرح بود، مبنی بر اینکه دولت قصد واگذاری سهام این دو باشگاه را به خریداران منتخب خود دارد. با این حال، سازمان خصوصی‌سازی این شایعات را رد کرده و اعلام کرده است که عرضه سهام استقلال و پرسپولیس همچنان طبق روال قانونی انجام خواهد شد./تجارت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیام تبریک به مناسبت روز معلم