راهکاری سودمند برای ترک راحت‌تر سیگار


راهکاری سودمند برای ترک راحت‌تر سیگار

دانشمندان در تحقیق خود دریافتند که پیاده روی می‌تواند هوس‌های افراد سیگاری را هنگام ترک کاهش دهد.

راهکاری سودمند برای ترک راحت‌تر سیگار

به گزارش راهبرد معاصر؛ آی‌اف‌ال‌ساینس گزارش داد: راه رفتن روی تردمیل یا پیاده روی می‌تواند برای افرادی که قصد ترک سیگار را دارند تسکین دهنده باشد. محققان دریافته اند که یک پیاده روی سریع ۱۰ دقیقه‌ای می‌تواند در کاهش هوس‌ها و علائم ترک سیگار و همچنین بهبود سلامتی کمک کننده باشد.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، سیگار عامل اصلی مرگ و میر قابل پیشگیری است، به طوری که تنباکو سالانه باعث بیش از ۷ میلیون مرگ در سراسر جهان می‌شود. در حالی که این یک آمار نگران کننده است، ترک یک ماده اعتیاد آور هم کار بدی نیست. سالانه کمتر از ۱ نفر از هر ۱۰ بزرگسال سیگاری با موفقیت آن را ترک می‌کند.

در نتیجه، محققان دانشگاه اینسبروک اتریش به دنبال راه‌هایی برای کاهش سختی‌های ناخوشایند ترک سیگار، با تمرکز بر تأثیر ورزش در داخل و خارج از خانه هستند.

مطالعات متعددی در مورد تأثیر ورزش در فضای سرپوشیده بر افرادی که به‌طور موقت ترک سیگار می‌کنند، وجود دارد، مطالعه جدید اولین مطالعه‌ای است که شامل فعالیت در فضای باز می‌شود.

محققان دریافتند که تمرینات کوتاه مدت هم در داخل خانه و هم در فضای باز به طور قابل توجهی باعث کاهش هوس و علائم ترک می‌شود و بهزیستی را بهبود می‌بخشد.

آن‌ها در نتیجه گیری مقاله خود همچنین پیشنهاد می‌کنند که مطالعات آینده باید بررسی کنند که کدام عناصر برای کاهش هوس و علائم ترک عمل می‌کنند. آیا این خود فعالیت بدنی موثر است یا بودن در طبیعت و فضای باز حتی شاید هر دو تاثیرگذار هستند؟

این مطالعه در Psychopharmacology منتشر شده است. / فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی