جریمه 400 نفر برای آلودگی صوتی


جریمه 400 نفر برای آلودگی صوتی

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت : آلودگی صوتی و ایجاد سر و صدا نیز جزء معاینه فنی محسوب می شود.

به گزارش مشرق، سرهنگ فیروز کشیر صبح امروز ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲ در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص آلودگی صوتی و اعمال قانون پلیس برای خودروهای مزاحم توضیح داد .

سرهنگ کشیر گفت: ایجاد آلودگی صوتی نیز جزء نقص فنی محسوب می شود . به عبارت دیگر هر نوع نقص و نقصان که در سیستم و ظاهر وسیله نقلیه که باعث افزایش گازهای آلاینده و افزایش سر و صدا در خودرو بشود جزء نقص فنی محسوب می گردد .

وی افزود: آلودگی صوتی عبارت است از هر نوع پخش ، انتشار و هرگونه ارتعاش از خودرو که بیش از حد مجاز اتفاق بیافتد را آلودگی صوتی گویند .

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: تبصره ۱ ماده ۲۹ قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶ نیز در این خصوص به صراحت فراجا را مکلف کرده و اعلام می دارد که اگر خودرویی سر و صدای بیش از حد داشته باشد برای بار اول به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان و برای بار دوم ۲۰۰ هزار تومان و برای مرحله سوم و به بعد ۳۰۰ هزار تومان اعمال قانون انجام که این موضوع در سیستم پلیس ثبت می گردد .

سرهنگ کشیر افزود: در ۹ ماهه سال جاری رانندگانی که برای بار اول اقدام به ایجاد آلودگی صوتی کرده اند بیش از ۱۱ هزار فقره ، افرادی که برای بار دوم اعمال قانون شده اند هزار (۱۰۰۰) فقره و کسانی که برای سومین بار اعمال قانون شده اند و در سابقه آنها آلودگی صوتی بوده است ۴۰۰ مورد بوده است که مورد اعمال قانون قرار گرفته اند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل روز معلم | عکس تبریک روز معلم