آخرین وضعیت تسهیلات نهضت ملی مسکن اعلام شد


آخرین وضعیت تسهیلات نهضت ملی مسکن اعلام شد

بانک مسکن از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا سیزدهم دیماه سال جاری، برای ساخت بیش از ۲۹۹ هزار واحد مسکونی تسهیلاتی بالغ بر ۷۱۲ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

به گزارش مشرق، بانک مسکن همسو با مأموریت دولت در اجرای ابر پروژه نهضت ملی و تأمین مسکن برای اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه، از آغاز اجرای این طرح تا سیزدهم دیماه سال جاری برای ساخت ۳۱۴ هزار و ۵۵۹ واحد مسکونی در قالب ۴۸ هزار و ۶۴۴ پروژه قرارداد ساخت منعقد کرده است که از این تعداد، تسهیلات ساخت ۲۹۹ هزار و ۵۱۴ واحد مسکونی به سازندگان پرداخت شده است.

۳۷ درصد از تسهیلات پرداختی بانک مسکن به خود مالکان اختصاص دارد و مابقی نیز مربوط به نهادهای معرفی کننده از جمله اداره کل راه و شهرسازی، شهرهای جدید، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام، صندوق مسکن، سازمان همیاری شهرداری‌ها و…. است.

در این مدت تعداد ۴۵۳ هزار و ۳۳۳ واحد مسکونی در قالب ۷۹ هزار و ۴۹۲ پروژه به بانک معرفی شدند که ۴۳ درصد این واحدها سهم خود مالکان است.

همچنین از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا سیزدهم دی ماه سال جاری، متقاضیان تعداد یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۵۰۱ فقره حساب افتتاح کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی