چمران: عده ای که خود را روشنفکر می پندارند و چشم بر روی کشتار هموطنانمان می بندند


چمران: عده ای که خود را روشنفکر می پندارند و چشم بر روی کشتار هموطنانمان می بندند

رکنا: رئیس شورای اسلامی شهر تهران، خطاب به برخی فریب خوردگان غربی و آمریکایی که جولان می‌دهند و با تفکرات مسموم خود موجب رنجش افکار عمومی و ملت می شوند، گفت: درد ما اینجاست که عده‌ای که خود را روشنفکر می پندارند؛ چشم بر روی کشتار هموطنانمان می‌بندند.

به گزارش رکنا، مهدی چمران در دویست و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم با یادآوری روز ۱۶ دی، مصادف با حماسه شهدای هویزه (عملیات نصر) و یادآوری رشادت شهدای دانشجو و در رأس آنها شهید حسین علم الهدی، افزود: دشمن در آغاز هجوم سراسری خود، ظرف ۴۸ ساعت از محور هویزه تا کرخه پیشروی کرده و در امتداد آن مستقر شده بود، به طوری که فاصله آنها تا هویزه حدود ۱۰ کیلومتر بود؛ در همین خصوص ۱۵ دی ۱۳۵۹، ایران در حمله ای گسترده به پاکسازی شمال و جنوب کرخه از وجود نیروهای متجاوز ارتش عراق و آزاد سازی پادگان حمید و منطقه جفیر پرداخت که دو روز بعد از آن نیروهای ایرانی محاصره شدند و در ضد حمله سنگین دشمن بیش از یکصد تن از برادران پاسدار، جهاد و دانشجویان پیرو خط امام از جمله حسین علم الهدی مفقودالاثر و شهید شدند.

وی اظهار کرد: شهید علم الهدی پیشگام دانشجویان پیرو خط امام بود که در هویزه حماسه آفریدند و تا آخرین نفس در مقابل دشمن متجاوز ایستادند و خون پاک خویش را نثار کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با یادآوری تاریخ معاصر ایران و آغاز طرح استعماری حذف حجاب به دست رضا خان قلدر در ۱۷ دی ماه ۱۳۱۴ در این باره گفت: این اقدام پهلوی اول در اعمال محدودیت بر ضد زنان با حجاب، آغازی بود بر یک حرمت شکنی به مبانی اسلامی، عفت اسلامی و به زنان بزرگ ایرانی که در طول تاریخ پای حرمت و کرامت خود ایستادند.

وی با بیان اینکه مسئله حجاب از نشانه های انقلاب و نهضت اسلامی است، ادامه داد: اقدامات رضاخان و فرزند او که به دنبال رواج بی حجابی بودند عملا شکست خورد، چرا که کرامت زن، بزرگواری زن و عفت آنها از مسائل مورد افتخار ماست و امیدواریم زنان و بانوان سرزمینمان همچنان بر این رویه مرضیه استوار باشند و در مقابل وسوسه های ابلیسیان بخوبی مقاومت کنند و جایگاه والای زن مسلمان را به دنیای کنونی نشان دهند.

چمران در ادامه محکومیت جنایات و قتل عام کودکان و زنان غزه، به اقدام تروریستی اخیر معاندان و دشمنان کوردل نظام جمهوری اسلامی در کرمان که منجر به شهادت بیش از ۸۰ نفر از هموطنان شد اشاره کرد و افزود: ما در غم کشتارهای کودکان غزه بودیم و برای آنها می گریستیم و دیدیم متأسفانه کودکان، زنان و مردانی در ایران اسلامی ما و در شهر کرمان هم که برای بزرگداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی حضور داشتند؛ به دست تروریست ها مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای حمله تروریستی کرمان، این ضایعه را به خانواده آنان و ملت ایران تسلیت گفت و ضمن محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه گفت: دشمنان بدانند که این ترورها اثری در حرکت ملت ما نخواهد داشت؛ بلکه آن را تسریع خواهد کرد. مضافاً بر اینکه چنین اقداماتی نشان داد که دشمنان ما نه تنها از شهید حاج قاسم هراس داشتند؛ بلکه از مراسم او نیز هراس دارند چرا که زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا تأثیر گذاری بسیاری بر روحیه ملت و ارکان زندگی ما دارد ضمن آنکه خرد کننده عزم دشمنان است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: این چنین عملیات های ترور تنها یک نمونه نداشت بلکه موارد بسیاری از سوی دشمنان طرح ریزی شده بود که خوشبختانه خنثی شد؛ وسعت این اقدام تروریستی به نحوی بود که حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی هم نتوانستند در مقابل این حادثه بی تفاوت بمانند و ضمن محکوم کردن این اقدامات تروریستی نسبت به آن اظهار همدردی کردند.

وی خطاب به برخی فریب خوردگان غربی و آمریکایی که در کشور جولان می دهند و با تفکرات مسموم خود موجب رنجش افکار عمومی و ملت می شوند، تأکید کرد: با بروز چنین اتفاقاتی روشن می شود که در کشور ما عده ای از فریب خورده های اسرائیل و آمریکا هستند که پای خود را فراتر گذاشتند و به احساسات مردم ما توهین کردند و ما منتظریم همسو با گرفتن انتقام خون شهدای عزیز کرمان، پاسخ محکم و قاطعی از سوی دستگاه قضایی کشور به این یاوه گویان داده شود.

چمران تاکید کرد: درد ما اینجاست که عده‌ای که خود را روشنفکر می پندارند و چشم برروی جنایات بشری اسرائیل و آمریکا می بندند و از روی پرچم آنها رد نمی شوند و در دانشگاه تهران با حرکات بندبازی از روی پرچم ها عبور می کردند؛ چطور شهید شدن کودکان، زنان و مردان هموطن خودشان را به سخره می گیرند و دست آخر بر این باورند که این اقدامات تروریستی و کشتارها ربطی به آنها ندارد. امیدواریم که هرچه زودتر این افراد از خواب غفلت بیدار شوند و اگر بیدار نمی شوند می بایست دستگاه قضایی ما آنها را بیدار کند.


چمران: عده ای که خود را روشنفکر می پندارند و چشم بر روی کشتار هموطنانمان می بندند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی