افزایش تورم در منطقه یورو


افزایش تورم در منطقه یورو

اداره آمار اروپا اعلام کرد تورم در ماه دسامبر گذشته افزایش یافته و به ۲.۹ درصد رسید.

اداره آمار اروپا (یورواستات) اعلام کرد پس از ثبت ۲.۴ درصد تورم در منطقه یورو در نوامبر ۲۰۲۳، تورم دسامبر گذشته در این منطقه دوباره افزایش یافت و به ۲.۹ درصد در طول یک سال رسید.

براساس گزارش النشره، افزایش نرخ تورم فقط به قیمت انرژی مرتبط است، زیرا در ماه دسامبر نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۶.۷ درصد کاهش داشته است، در حالی که ماه نوامبر گذشته کاهش ۱۱.۵ درصدی را در سطح سالانه ثبت کرده‌اند. افزایش قیمت مواد غذایی پس از ۶.۹ درصد در نوامبر ۲۰۲۳ به ۶.۱ درصد کاهش یافت.

یورواستات همچنین اعلام کرد افزایش قیمت خدمات در دسامبر گذشته به صورت سالانه ۴ درصد باقی ماند، اما قیمت کالا‌های صنعتی ۲.۵ درصد کاهش یافت که نسبت به ماه قبل ۰.۴ واحد کمتر بود.

افزایش تورم در منطقه یورو

شایان ذکر است در سال ۲۰۲۲، نرخ تورم سالانه در اتحادیه اروپا افزایش یافت و به سطوحی رسید که در چهار دهه گذشته سابقه نداشت. بین سال ۱۹۹۷ تا اواخر ۲۰۲۱، بالاترین نرخ تورم سالانه‌ای که این اتحادیه به خود دید ۴.۴ درصد بود که در ژوئیه ۲۰۰۸ به ثبت رسید.

شاخص تورم سالانه مواد غذایی و نوشیدنی‌های غیرالکلی نیز روند مشابهی را دنبال کرده و در مارس ۲۰۲۳ با رقم ۱۹.۲ درصد به اوج رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)