سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی چقدر است؟


سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی چقدر است؟

وزیر آموزش و پرورش در سفر به شهرستان خدابنده از توابع استان زنجان خبر از افزایش ۱۳.۵ درصدی سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور داد.

سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی چقدر است؟

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضا مراد صحرایی که روز جمعه ۱۶ دی‌ماه در دومین دور سفر استانی رییس جمهور به زنجان به عنوان نماینده دولت در شهرستان خدابنده حضور یافت و در مراسم بهره برداری از چند طرح آموزشی و فرهنگی و آیین تشییع پیکر شهید دانشجو - معلم «فائزه رحیمی» که در حادثه تروریستی سیزدهم دی ماه در گلزار شهدای کرمان به شهادت رسید، شرکت کرد.

وی همچنین در این سفر با حضور در سی امین اجلاس سراسری نماز در زنجان طی سخنانی از حمایت‌های انجام شده از آموزش و پرورش و فرهنگیان که از سوی دولت سیزدهم، سخن گفت و سیاست‌های این دولت را موجب ارتقای بُعد پرورشی دستگاه تعلیم و تربیت دانست.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با شرکت در مراسم بهره برداری از ۱۰ باب زمین چمن مصنوعی در شهرستان خدابنده، بومی بودن را یکی از شاخص‌های مهم دولت سیزدهم برشمرد و اظهار داشت: این ویژگی منجر به جلب مشارکت حداکثری مردم در تمامی صحنه‌ها شده است.

مشارکت مردم با دولت سیزدهم بیش از ادوار گذشته است

وزیر آموزش و پرورش در مراسم بهره برداری از ۱۰ باب زمین چمن مصنوعی شهرستان خدابنده در استان زنجان، گفت: مشارکت مردم با دولت سیزدهم بیش از ادوار گذشته بود که نشان از مردمی بودن این دولت دارد.

مراد صحرایی افزود: بومی بودن دولت سیزدهم یکی از شاخص‌های مهم به شمار می‌رود که منجر به جلب مشارکت حداکثری مردم در تمامی صحنه‌ها شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون مشارکت خیرین در حوزه آموزش و پرورش از دولت پیشی گرفته است و ما نیز باید در این زمینه بیشتر تلاش کنیم.

صحرایی ادامه داد: اولویت آموزش و پرورش نیز تامین اعتبار مورد نیاز برای پروژه‌های خیرساز است.

وی توسعه فضای ورزشی را بسیار مهم دانست و گفت: احداث چمن‌های مصنوعی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

۶۰ هزار مربی پرورشی نیاز داریم

وزیر آموزش و پرورش در سی امین اجلاس سراسری نماز در زنجان نیز گفت: هم اکنون نیازمند ۶۰ هزار مربی پرورشی در سطح مدارس کشور هستیم که البته با حمایت دولت خدمتگذار بخشی از این کمبود جبران شده است.

مراد صحرایی اظهار کرد: با حمایت‌های دولت سیزدهم مقدمات جذب ۱۹ هزار مربی پرورشی پس از پانزده سال انتظار در سال جدید پیش رو تحقق یافته است.

وی بیان کرد: وجود مربی پرورشی در مدارس یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دنبال شده از سوی وزارت آموزش و پرورش است چرا که در تعلیم و تربیت دانش آموزان نقش مستقیم دارد.

صحرایی ادامه داد: امروزه مدارس گفتمان پذیر هستند چرا که به واسطه جمعیت گسترده جوانان و نوجوانان، نقطه امن کشور به شمار می‌روند و آموزش‌های اصولی در عرصه‌های مختلف در این حوزه اجرایی می‌شود.

حل مشکلات آموزش و پروش به دورخیزی جدی‌تر نیاز دارد

وزیر آموزش و پرورش در مراسم بهره برداری از چند طرح آموزشی در شهرستان خدابنده گفت: حل مشکلات آموزش و پروش به دورخیزی جدی‌تر و به تحولی در سطح بلوغ عالی مدیریتی نیاز دارد.

مراد صحرایی افزود: ما برای حل مشکلات آموزش و پرورش به یک بلوغ در سطح مدیریت کلان کشور در سطح دولتمردان و وکلای ملت نیاز داریم، چون سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور کمتر از حد انتظار است که قابل قبول نیست.

مراد صحرایی گفت: از دولت سیزدهم باید هزار بار بیشتر تشکر کنیم، چون سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد قابل توجهی کرده است.

وی افزود: این سهم در سال ۱۴۰۰، ۹.۸ بود که در سال ۱۴۰۱ به ۱۱.۸ دهم درصد و هم اکنون به ۱۳.۵ درصد رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: متاسفانه هنوز افرادی در ساختار مدیریت کشور هستند که آموزش و پرورش را نمی‌فهمند و مقام معظم رهبری فرمودند باید به برخی‌ها اهمیت آموزش و پرورش را بفهمانیم. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این فیلم حامد آهنگی کل ایران را درنوردید ! / ببینید شاهکار حامد آهنگی را !