علت مرگ پلنگ در کجور نوشهر اعلام شد = جزئیات


علت مرگ پلنگ در کجور نوشهر اعلام شد = جزئیات

رییس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت: علت تلف شدن یک قلاده پلنگ در یکی از روستا‌های بخش کجور از توابع این شهرستان طبق مشاهدات، کالبد شکافی و بررسی‌های میدانی نزاع طبیعی بین گونه‌ای بوده است.

علت مرگ پلنگ در کجور نوشهر اعلام شد = جزئیات

به گزارش راهبرد معاصر؛ روز گذشته خبر تلف شدن یک قلاده پلنگ بالغ در اطراف روستای "اویل " بخش مرکزی کجور از قول رییس پایگاه بسیج این روستا رسانه‌ای شده بود و نیرو‌های حفاظت محیط زیست منطقه در کمترین زمان ممکن به محل تلف شدن این حیوان وحشی اعزام و لاشه پلنگ را برای بررسی و کالبد شکافی به شهرستان نور انتقال تا از سوی پزشک معتمد علت مرگ این حیوان مشخص شود.

کامبیز محسن سلطانی گفت: روز گذشته پس از اطلاع از موضوع تلف شدن این حیوان که اطراف روستا‌های "اویل " و "کشکک " بوده ماموران محیط زیست به منطقه اعزام شدند و سرانجام برای بررسی و کالبد شکافی علت مرگ این پلنگ برای مطالعات بیشتر به شهرستان نور نزد پزشک معتمد انتقال دادند.

وی اظهار کرد: نظریه کالبد شناسی حاکی از آن است که این پلنگ ماده‌ی حدودا ۸ ساله در اثر درگیری فیزیکی و نزاع با یک حیوان وحشی دیگر تلف شده است و آثاری از شیلک گلوله از سوی شکارچیان غیر مجاز یا دیگر افراد متخلف در بدنش مشاهده نشد و بر اثر نزاع طبیعی بین گونه‌ای این اتفاق رخ داده و سبب مرگ این حیوان شده است.

وی توضیح داد: بروز این رخدادها، طبیعی بوده چرا که در گذشته هم به علت درگیری میان حیات وحش مانند پلنگ با پلنگ، گراز با پلنگ یا دیگر حیوانات وحشی نظیر پلنگ با تشی این اتفاقات رخ داده است به گونه‌ای که سبب مرگ این گونه حیوانات یا سایر حیات وحش شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت: پس از کالبد شکافی، پوست این حیوان به طور کامل سالم بوده و جراحتی از لحاظ صدمه فیزیکی در آن دیده نشد و آنچه بررسی شده این حیوان کمتر از ۷۲ ساعت تلف شده است. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج