برانکو جانشین 100 درصدی گل محمدی در پرسپولیس؟


برانکو جانشین 100 درصدی گل محمدی در پرسپولیس؟

به نظر می‌رسد که طی ۲۴ ساعت آینده پایان دوران کاری یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس رسماً اعلام خواهد شد و فرآیند انتخاب جانشین او آغاز می‌شود.

یحیی گل‌محمدی بعد از پایان تقابل مس رفسنجان و پرسپولیس ، کناره‌گیری خود از هدایت سرخ‌پوشان پایتخت را اعلام کرد و در شرایطی‌که تصور می‌شد به مانند استعفاهای قبلی، گل‌محمدی بار دیگر پای میز مذاکره با مدیران باشگاه برای ادامه همکاری به توافق برسد اما این‌بار سرمربی پرسپولیس تصمیمی متفاوت گرفت و بر استعفای خود پافشاری کرد. با وجود تلاش‌های انجام شده از سوی مدیران باشگاه پرسپولیس و البته پیشکسوتان، نظر یحیی گل‌محمدی تغییری نکرده و او به دنبال جدایی از جمع سرخ‌پوشان پایتخت است.

یحیی حال مساعدی برای ادامه‌دادن ندارد!

مدیر برنامه‌های یحیی گل‌محمدی قرار است صبح فردا (یکشنبه) به ساختمان باشگاه پرسپولیس برود و در نشستی مشترک با رضا درویش شرکت کند. درویش امروز در هنگام ترک ساختمان باشگاه پرسپولیس در مواجهه خبرنگاران توضیح داد که فردا (یکشنبه) به صورت رسمی تکلیف یحیی گل‌محمدی مشخص خواهد شد و طبق آخرین صحبت‌های انجام شده با او، گل‌محمدی عنوان کرده که حال مساعدی برای ادامه همکاری با سرخ‌ها ندارد. با توجه به صحبت‌های مدیرعامل پرسپولیس به نظر می‌رسد که خروجی جلسه فردای مدیر برنامه‌های یحیی گل‌محمدی با درویش، قطع همکاری این سرمربی باتجربه با سرخ‌پوشان خواهد بود.

در انتظار تعیین‌تکلیف مطالبات گل‌محمدی

گل‌محمدی در فصل جاری دریافتی کمتر از ۵۰ درصد داشته و گفته می‌شود که بیش از نیمی از پاداش فصل گذشته خود را هم دریافت نکرده است. قرار است در نشست مدیر برنامه‌های یحیی گل‌محمدی با مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، مباحث مالی جمع‌بندی شود تا در نهایت استعفای رسمی و کتبی سرمربی سرخ‌پوشان در اختیار مدیران باشگاه قرار گیرد و آن‌ها بعد از پذیرش این استعفا، به سراغ تعیین‌تکلیف آینده نیمکت پرسپولیس بروند و با گزینه‌های موردنظر خود وارد مذاکره شوند.

۶ گزینه غیررسمی، آلترناتیوهای یحیی در پرسپولیس

اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس در روزهای گذشته صحبت‌های غیررسمی‌ای با یکدیگر داشته‌اند. با وجود آنکه نام چهره‌هایی مانند مهدی تارتار، حسین عبدی و حتی مجتبی حسینی به میان آمده اما گفته می‌شود که اولویت مدیران باشگاه پرسپولیس در مقطع کنونی، انتخاب یک گزینه خارجی است. جالب آنکه نام چهره‌های مختلف خارجی هم در حوالی نیمکت پرسپولیس مطرح شده است؛ از برانکو ایوانکوویچ تا دراگان اسکوچیچ و گابریل کالدرون که ایوانکوویچ و کالدرون سابقه هدایت پرسپولیس را در کارنامه خود دارند و اسکوچیچ روزهای خوبی را در فوتبال ایران (در عرصه باشگاهی و ملی) گذرانده است.

برانکو جانشین 100 درصدی گل محمدی در پرسپولیس؟

برانکو در دسترس‌ترین گزینه؟

هواداران پرسپولیس در حالی چشم‌انتظار تعیین‌تکلیف شرایط نیمکت تیم‌شان هستند که در روزهای گذشته و در واکنش به اسامی مطرح شده برای جانشینی یحیی گل‌محمدی، به جز برانکو ایوانکوویچ، به سایر چهره‌ها واکنش مثبتی نداشته‌اند. گفته می‌شود که اولویت اول مدیران باشگاه پرسپولیس هم مذاکره با این سرمربی باتجربه کروات است که روزهای خوبی را در پرسپولیس گذرانده و پایه‌گذار موفقیت‌های سرخ‌پوشان در دهه اخیر محسوب می‌شود.

همه‌چیز به سرنوشت عمان در جام ملت‌ها بستگی دارد!

ایوانکوویچ در حال حاضر هدایت تیم ملی عمان را برعهده دارد و قرارداد او تا پایان جام ملت‌های آسیا است. خوشبینانه‌ترین حالت برای پرسپولیسی‌ها، حذف قریب‌الوقوع عمان از رقابت‌های جام ملت‌ها است تا برانکو بیش از پیش به نیمکت سرخ‌پوشان نزدیک شود. با توجه به هم‌گروهی عمان با تیم‌های ملی عربستان، تایلند و قرقیزستان، به نظر می‌رسد که شاگردان برانکو شانس رسیدن به مرحله حذفی را دارند اما حضور در جمع ۸ تیم برتر آسیا، چالش بزرگی برای عمانی‌ها محسوب می‌شود.

از مالیات تا محدودیت زمانی، چالش‌های بزرگ بر سر راه بازگشت برانکو

مدیران باشگاه پرسپولیس در تلاش هستند تا در صورتی‌که که فردا پایان همکاری یحیی گل‌محمدی با سرخ‌پوشان رسمیت پیدا کرد، به سرعت با گزینه‌های جانشینی او وارد مذاکره شوند. با توجه به مدت کوتاه باقی‌مانده از قرارداد برانکو با تیم ملی عمان، پرسپولیسی‌ها می‌توانند با او وارد مذاکره شوند اما در این میان چند چالش بزرگ در مقابل مدیران باشگاه پرسپولیس است. با وجود آنکه گفته می‌شود مالیات سرمربی کروات پرداخت شده و او مشکلی برای بازگشت به ایران ندارد اما برانکو ایوانکوویچ بارها نسبت به این قضیه واکنش نشان داده و مدعی شده که تمام مالیات او پرداخت نشده است! همچنین با توجه به حضور تیم ملی عمان در جام ملت‌ها، انتخاب ایوانکوویچ به عنوان سرمربی جدید سرخ‌ها می‌تواند توأمان با از دست رفتن فرصت آماده‌سازی در تعطیلات زمستانی باشد. باید دید با وجود این شرایط، آیا مذاکرات با برانکو ایوانکوویچ برای جانشینی یحیی گل‌محمدی مثبت پیش خواهد رفت و مرد محبوب هواداران پرسپولیس به نیمکت سرخ‌پوشان باز خواهد گشت یا شرایط تغییر می‌کند و گزینه دیگری به عنوان جانشین گل‌محمدی برگزیده خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی