تحریم ها و نقدینگی؛ چالش برانگیز ترین گلایه برندهای صنعت بهداشتی_آرایشی


هفته گذشته، پنجمین رویداد ایران کازمتیکا در هتل المپیک تهران و باحضور معتبرترین مجموعه های صنعت دارویی، بهداشتی و شوینده کشور برگزار شد؛ کسب و کارهایی که تاثیر تحریم و کمبود نقدینگی در بازار را، بزرگترین چالش کاری خود عنوان کردند.

تحریم ها و نقدینگی؛ چالش برانگیز ترین گلایه برندهای صنعت بهداشتی_آرایشی

پنجمین دوره نمایشگاه فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی، شوینده و صنایع وابسته (ایران کازمتیکا)، از روز دوشنبه 12 دی ماه سال 1402، تا روز پنج شنبه 15 دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های هتل المپیک تهران برگزار شد. در این رویداد که باحضور بیش از 70 شرکت معتبر فعال در زمینه صنعت آرایشی و بهداشتی کشور برگزار شد، نمایندگانی از سازمان غذا و دارو، انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران،‌ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری مراکز تحقیقاتی و انجمن ‌های صنفی و علمی فعال در حوزه آرایشی و بهداشتی نیز حضور داشتند.

در مراسم افتتاحیه این دوره از نمایشگاه تخصصی ایران کازمتیکا، که در سالن هگمتانه هتل المپیک برگزار شد، ضمن رونمایی از برنامه جامعه صنعت دارویی-بهداشتی کشور، دکتر محمدمهدی برادران؛ معاون صنایع عمومی وزارت صمت، با اشاره به تلاش های این سازمان برای رفع موانع و چالش های موجود در این صنعت، از وجود ۳۱ هزار و ۸۰۰ محصول آرایشی و بهداشتی و شوینده در کشور خبر داد. وی گفت: ما درتلاشیم تا با استفاده از ظرفیت های بلااستفاده در کارخانه ها و صنایع، برای بهبود فرآیندهای تولید و صادرات محصولات تلاش کنیم. برادران تاکید کرد که براساس اهداف مشخص شده در افق 1406 صنعت دارویی و شیمیایی، ما باید نگاهمان را از دیدگاه حداقلی، به سمت نگاه حداکثری ببریم و ظرفیت های ناشناخته را نیز، وارد تولید کنیم.

در ادامه پنجمین رویداد ایران کازمتیکا، خبرنگاران پایگاه خبری ایران اکونومیست، با انجام مصاحبه های اختصاصی با مدیران مجموعه هایی همچون طبیعت زنده، استیل پاسارگاد، آراکو، فیروز، فرمول چی و فراگستران مهر رضا که بعضا، جزو حامیان این دوره از نمایشگاه نیز بودند، به بررسی شرایط صنعت دارویی و بهداشتی کشور پرداخت که مشروح این گفت و گوها، در پادکست ذیل، قابل شنیدن است. نکته جالب توجه، قابل تامل و البته تکرار شونده این بود که، تقریبا تمامی کارآفرینان به این موضوع اذعان داشند که کمبود نقدینگی و عدم وجود شرایط برای چرخش مالی، اصلی ترین چالش آنها برای پیشرفت در کارشان است. آنها شرایط تحریمی را نیز، موثر بر فضای دارویی و آرایشی کشور دانسته و از سوی دیگر، از حجم واردات محصولاتی که برای تولیدشان در مجموعه های داخلی، سرمایه و هزینه مصرف می شود، گلایه کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جنجال جدیدترین رقص حامد آهنگی روی آنتن برنامه اش ! / این مرد بمب رقص است !