هنیه: امیدوارم بلینکن به اشتباهات آمریکا پی برده باشد


هنیه: امیدوارم بلینکن به اشتباهات آمریکا پی برده باشد

«امیدواریم بلینکن این بار در سفر خود به منطقه بر توقف جنگ در غزه در راستای پایان اشغالگری در کل سرزمین فلسطین متمرکز شود.»

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به سفر منطقه‌ای آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت: امیدواریم بلینکن از ۳ ماه گذشته درس گرفته و به خطا‌های کشورش در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی و تایید دروغ‌های آن که به کشتار و قتل عام بی‌سابقه مردم فلسطین در غزه منجر شد، پی برده باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری "سما" فلسطین، هنیه تصریح کرد:همچنین امیدواریم بلینکن این بار در سفر خود به منطقه بر توقف جنگ در غزه در راستای پایان اشغالگری در کل سرزمین فلسطین متمرکز شود.

وی همچنین گفت: همچنان که از مسؤولان کشور‌های اسلامی و عربی که قرار است با بلینکن دیدار کنند، انتظار داریم به واشنگتن اعلام کنند ثبات و امنیت منطقه در گرو آرمان ملت فلسطین خواهد بود و این قضیه غیرقابل چشم‌پوشی است و ملت فلسطین و مقاومت قهرمان آن هرگز اجازه نخواهند داد این رژیم اشغالگر و جنایتکار در این سرزمین باقی بماند.

هنیه تصریح کرد: مادامی که ملت فلسطین به آزادی و کشور مستقل خود دست نیابد، هزاران جنایت و کشتار وحشیانه نمی‌تواند به تحقق امنیت و ثبات منجر شود.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در بحبوحه ترس از اینکه جنگ (رژیم) صهیونیستی و حماس به یک درگیری منطقه‌ای بزرگتر تبدیل شود برای چهارمین بار پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ماه)، با هدف رایزنی با مقام‌های برخی کشور‌ها راهی خاورمیانه شد.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که در یک کنفرانس مطبوعاتی سخن می‌گفت با بیان اینکه این سفر بلینکن شامل ۲ توقف در اروپا نیز خواهد بود، گفت: وزیر خارجه آمریکا طی هفته آینده از ترکیه، یونان، اردن، قطر، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، (رژیم) اسرائیل، کرانه باختری و مصر بازدید خواهد کرد تا در این کشور‌ها با همتایان خارجی خود و سایر مقامات دیدار کند.

رسانه‌های صهیونیستی پیشتر گزارش دادند که سفر بلینکن وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی که قرار بود روز پنجشنبه انجام شود، به دوشنبه آینده موکول شده است.

این در حالی است که در پی ترور شهید صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ضاحیه جنوبی بیروت، مقامات صهیونیستی سطح آماده باش را در سراسر فلسطین اشغالی افزودند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز پیشتر به نقل از یک منبع که نامش ذکر نشده گزارش داد، حماس به میانجی‌ها اطلاع داده است که هرگونه بحث درباره آتش‌بس یا تبادل اسرا را متوقف کنند.

«صالح العاروری» نائب رئیس اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله سه‌شنبه شب رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج