طرز تهیه خانگی دمنوش پوست پرتقال / خواص دمنوش پوست پرتقال


طرز تهیه خانگی دمنوش پوست پرتقال / خواص دمنوش پوست پرتقال

رکنا: دمنوش پوست پرتقال را در خانه بسیار ساده و خوشمزه درست کنید.

به گزارش رکنا، دمنوش ها یکی از نوشیدنی‌های بسیار سالم و مفید هستند که امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. نوشیدن یک دمنوش خوش عطر و طعم در روزهای زمستانی علاوه بر رساندن ویتامین‌های مختلف به بدن بسیار دلچسب است. پرتقال یکی از میوه‌های بسیار خوشمزه و محبوب پاییز و زمستان است که کاربردهای بسیار زیادی دارد.

ما امروز در این بخش طرز تهیه دمنوش پوست پرتقال را به صورت مرحله به مرحله و با ذکر تمام نکاتی که در تهیه این نوشیدنی باید بدانید را به شما آموزش خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

نکات مهم در تهیه دمنوش پوست پرتقال

مدت زمان آماده سازی تهیه این دمنوش ۳۰-۲۰ دقیقه است.

مقدار مواد اعلام شده در این آموزش ۲-۳ فنجان دمنوش به شما می‌دهد.

درجه سختی تهیه این دمنوش در دسته بندی آسان قرار دارد.

مواد لازم برای تهیه دمنوش پوست پرتقال:

پوست پرتقال یک قاشق غذاخوری

آب جوش 2 پیمانه

عسل به مقدار دلخواه

پودر دارچین به مقدار دلخواه

مراحل تهیه دمنوش پوست پرتقال

مرحله اول | آماده سازی پوست پرتقال

در اولین مرحله به سراغ آماده‌ سازی پوست پرتقال روید. پرتقال را بشویید و خشک کنید. حال با کمک چاقو تیزی آن را پوست بگیرید. قسمت‌های سفید درون پوست را با کمک چاقو از قسمت نارنجی پوسته پرتقالتان جدا کنید. این سفیدی‌های پوست موجب تلخ شدن دمنوش شما می‌شود. حال قسمت‌های نارنجی پوست را با کمک چاقو به صورت خلالی برش زنید.

مرحله دوم | ترکیب مواد دمنوش

در مرحله دوم درون قوری مناسبی پوست خرد شده پرتقال را بریزید. آب جوش را به آن بیفزایید و قوری را ۱۵-۳۰ دقیقه روی بخار کتری قرار دهید تا عصاره پوست پرتقال از آن خارج و در آب حل شود.

مرحله سوم | سرو و تزیین نوشیدنی

در سومین مرحله مناسب با ذائقه و سلیقه غذاییتان مقداری عسل و پودر دارچین به نوشیدینی گرمتان بیفزایید و بهم زنید. حال از نوشیدنی فوق جذابتان درون فنجان بریزید و با برشی از پرتقال آن را تزیین کنید.

۶ نکته طلایی که در تهیه دمنوش پوست پرتقال باید بدانید!

در این بخش به چند نکته طلایی برای تهیه دمنوش پوست پرتقال اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

شما از هر ادویه‌ دیگری در تهیه این دمنوش می‌توانید استفاده کنید، ترکیب زنجبیل، هل و جوز هندی نیز با عطر پرتقال ترکیبی بسیار جذاب به شما می‌دهد.

اگر عسل در دسترس ندارید می‌توانید با مقداری شکر نوشیدنی را شیرین کنید.

اگر پودر دارچین در دسترس ندارید می‌توانید تکه‌ای چوب دارچین در قوری بیندازید.

در صورت تمایل برای داشتن نوشیدنی سالم‌تر می‌توانید نوشیدنیتان را با کمی شیره انگور یا شیره خرما شیرین کنید، اما توجه داشته باشید که استفاده از شیره در این نوشیدنی رنگ آن را مقداری تیره می‌کند.

می‌توانید پوست پرتقال تهیه شده در مرحله اول را روی شوفاژ یا بخاری خشک کنید و آن را درون شیشه‌ درداری نگهداری کنید و هر بار از پوست خشک‌شده پرتقال در تهیه دمنوشتان استفاده کنید.

برای تهیه پوست پرتقال برای دمنوش تان از پرتقال‌های پوست نازک استفاده کنید.

خواص دمنوش پرتقال چیست؟

پوست پرتقال حاوی انواع آنتی‌اکسیدان‌هاست که از بروز انواع تومور و سرطان پیشگیری می‌کند. پوست پرتقال موجب کاهش کلسترول بد خون می‌شود. بهبود عملکرد دستگاه گوارش،رفع حالت تهوع،کاهش اشتها و کمک به کاهش وزن از دیگر خواص این دمنوش معطر است.

این نوشیدنی بسیار معطر و خوشمزه است، سریع و راحت تهیه می‌شود و خواص بسیار زیادی دارد، به شما توصیه می‌کنیم طبق روش فوق آن را تهیه و نوش جان کنید.

منبع: اکالا بلاگ


طرز تهیه خانگی دمنوش پوست پرتقال / خواص دمنوش پوست پرتقال

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)